Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27251
Title: Визначення рівня конкурентоспроможності споживчих продовольчих товарів (на прикладі молочної продукції)
Other Titles: Определение уровня конкурентоспособности потребительских продовольственных товаров (на примере молочной продукции)
Determining the Level of Consumer Food Products Competitiveness (on theExample of Dairy Products)
Authors: Ярим-Агаєв, О.М.
Письменний, О.А.
Менжунова, М.О.
Ярым-Агаев, А.Н.
Письменный, А.А.
Менжунова, М.А.
Yarim-Agaev, A.N.
Pysmenny, A.A.
Menzhunova, M.A.
Keywords: конкурентоспроможність товару
споживчий ринок сметани
частка ринку
маркетингове дослідження
competitiveness of goods
sour cream consumer market
market share
market research
конкурентоспособность товара
потребительский рынок сметаны
доля рынка
маркетинговое исследование
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 41. – Донецьк, ДонНТУ, 2012. – 210 с
Abstract: Стаття присвячена налаштуванню методики оцінки рівня конкурентоспроможності продукції у залежності від ринкової частки товару на прикладі споживчого ринку сметани міст Донецька та Маріуполя. У результаті маркетингового дослідження встановлено, що для споживчого ринку сметани співвідношення між економічними та неекономічними показниками конкурентоспроможності становить 1/3. Побудовано математичну залежність ринкової частки від значення інтегрального коефіцієнту конкурентоспроможності, що дозволяє прогнозувати ринкову частку підприємства залежно від зміни рівня конкурентоспроможності товару.
Description: The article is devoted to tuning the methodology for assessing the products competitiveness depending on the commodity market shares on the example of the sour cream consumer market in the cities of Donetsk and Mariupol. As a result, the market research found that for the sour cream consumer market the ratio between economic and non-economic rates of the competitiveness amounts to one third. The mathematical dependence of the market share on the value of the integral factor of competitiveness is built, which allows predicting the enterprise’s market share, depending on changes in the level of the goods competitiveness.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27251
Appears in Collections:Випуск 41

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
37.pdf410,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.