Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/271
Title: Конкурентне середовище, шляхи його реформування та механізм забезпечення конкурентоспроможності підприємства
Other Titles: Конкурентная среда, пути ее реформирования, и механизм обеспечения конкурентоспособности предприятия
Competitive Environment, the Ways of its Reformation and the Mechanism to Secure the Competitive Ability of an Enterprise
Authors: Марцин, В.С.
Martsyn, V.
Keywords: конкурентне середовище
конкурентоспроможність
competitive environment
competitiveness
Issue Date: 2008
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 33 - Донецьк, ДонНТУ, 2008. - С. 78 - 84
Series/Report no.: Економічна;12
Abstract: Для успешной конкуренции, как на внутреннем, так и на внешнем рынках, необходимо иметь детальную и достоверную информацию о существующей конкурентной среде. Рассмотрена конкурентная среда как элемент рыночного механизма, как составляющая рыночной экономики, что определяет уровень завоевания соответствующей ниши рынка, способствует получению постоянных прибылей. Практика убедительно подтверждает, что для достижения высокого уровня конкурентоспособности предприятия, в первую очередь, необходимы новые подходы к ведению конкурентной борьбы, использование имеющихся преимуществ, открытие новых сегментов рынка, создания новых характеристик продукции или изменение процессов ее изготовления. Для сохранения конкурентоспособности в активной конкурентной среде необходимо постоянное совершенствование производственных процессов, внедрение новинок с целью расширения и закрепления рынков сбыта путем повышения качества продукции, совершенствование маркетинга и сервиса. Все это только в комплексе может гарантировать желаемый результат.
Description: To compete successfully both at the local and global markets one should have detailed and valid information about existing competitive environment. The competitive environment is perceived as an element of market mechanism, as an essential part of the market economy that defines the level of the relevant market niche occupation and makes for stable profit gain. The practice only confirms that in order to reach high level of competitive ability of an enterprise, first of all, there should be new approaches to conduct competition fight, use of existing strengths, discovery of the new market segments, and creation of new product features or change of the processes ot its production. To maintain the competitive ability within active competitive environment there should be constan improvement of the process of production, the introduction of novelties in order to expand an strengthen the sale market by the improvement оf product quality, marketing and service. All of the above mentioned factors could guarantee the desirable result.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/271
Appears in Collections:Випуск 33-1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.