Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18607
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛЕЛЕКО, В. В.-
dc.contributor.authorЛелеко, В. В.-
dc.contributor.authorLeleko, V.-
dc.date.accessioned2013-04-15T22:02:24Z-
dc.date.available2013-04-15T22:02:24Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 377.1:37.02:371.315-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18607-
dc.descriptionThe article deals with the problem of organizing students’ teaching activity in higher educational establishments. Special attention is focused on human activity which is regarded as a system of three functionally interrelated components: orienting, executive and control-correctional. These components are manifested in the teaching process. The author states that in the process of education students’ teaching activity should be organized in a special way. Two subsystems of teaching activity are considered. The first one is an act of cognition and the second one is a learning activity. The author describes the notions of knowledge, habits, skills and abilities, which form the basis of teaching activity. The main components, features and characteristics of teaching activity are studied Three phases of teaching activity are considered.en_US
dc.description.abstractСтаттю присвячено розгляду проблеми організації навчальної діяльності майбутніх учителів. Розкрито сутність навчальної діяльності, охарактеризовано її основні компоненти й рисиen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectactivityen_US
dc.subjectstudents’ teaching activityen_US
dc.subjectactionen_US
dc.subjectдеятельностьen_US
dc.subjectучебная деятельностьen_US
dc.subjectдействиеen_US
dc.subjectдіяльністьen_US
dc.subjectнавчальна діяльністьen_US
dc.subjectдіяen_US
dc.titleНАУКОВІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИen_US
dc.title.alternativeНаучные основы организации деятельности будущих учителей иностранного языкаen_US
dc.title.alternativeScientific Foundations of Organizing Professional Activity of Future Foreign Language Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
leleko.pdf264,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.