Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18607
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | ЛЕЛЕКО, В. В. | - |
dc.contributor.author | Лелеко, В. В. | - |
dc.contributor.author | Leleko, V. | - |
dc.date.accessioned | 2013-04-15T22:02:24Z | - |
dc.date.available | 2013-04-15T22:02:24Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с | en_US |
dc.identifier.other | УДК 377.1:37.02:371.315 | - |
dc.identifier.uri | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18607 | - |
dc.description | The article deals with the problem of organizing students’ teaching activity in higher educational establishments. Special attention is focused on human activity which is regarded as a system of three functionally interrelated components: orienting, executive and control-correctional. These components are manifested in the teaching process. The author states that in the process of education students’ teaching activity should be organized in a special way. Two subsystems of teaching activity are considered. The first one is an act of cognition and the second one is a learning activity. The author describes the notions of knowledge, habits, skills and abilities, which form the basis of teaching activity. The main components, features and characteristics of teaching activity are studied Three phases of teaching activity are considered. | en_US |
dc.description.abstract | Статтю присвячено розгляду проблеми організації навчальної діяльності майбутніх учителів. Розкрито сутність навчальної діяльності, охарактеризовано її основні компоненти й риси | en_US |
dc.publisher | ДонНТУ | en_US |
dc.subject | activity | en_US |
dc.subject | students’ teaching activity | en_US |
dc.subject | action | en_US |
dc.subject | деятельность | en_US |
dc.subject | учебная деятельность | en_US |
dc.subject | действие | en_US |
dc.subject | діяльність | en_US |
dc.subject | навчальна діяльність | en_US |
dc.subject | дія | en_US |
dc.title | НАУКОВІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ | en_US |
dc.title.alternative | Научные основы организации деятельности будущих учителей иностранного языка | en_US |
dc.title.alternative | Scientific Foundations of Organizing Professional Activity of Future Foreign Language Teachers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 2(12) 2012 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
leleko.pdf | 264,32 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.