Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18596
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКАНИВЕЦ, Е. И.-
dc.contributor.authorОНИПЧЕНКО, Л. Н.-
dc.contributor.authorКанiвець, О. І.-
dc.contributor.authorОніпченко, Л. М.-
dc.contributor.authorKanivetz, Ye.-
dc.contributor.authorOnipchenko, L.-
dc.date.accessioned2013-04-15T20:26:07Z-
dc.date.available2013-04-15T20:26:07Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 378.147-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18596-
dc.descriptionThe article deals with the problems of activating students in the paradigm of their professional self-realization and self-improvement, as well as with some theoretical and practical aspects of workshop. The article analyses and characterizes workshop as one of the teaching methods based on the principles of obtaining dynamic knowledge, these principles being clearly exemplified. A lot of attention is paid to competences and skills which can be developed due to organizing workshops. Among competences, skills and abilities developed with the help of workshop we should mention the following ones: ability to study, analytical, creative, practical and communicative skills, as well as communicative speech competences. Moreover, the author stresses that due to using workshops as a method of organizing teaching, the communicative competence of students is realized in different kinds of speech activities. The article proves that workshop belongs to interactive teaching methods, which help a person manage his/her education and self-realization, as it activates a student’s individual potential through independent learning and intensive group interaction. Thus it is more effective for solving different tasks of language learning in the modern education system in comparison with traditional techniquesen_US
dc.description.abstractВ статье рассматриваются проблемы активизации студента в парадигме его подготовки к самосовершенствованию и профессиональной самореализации, а также теоретические и практические аспекты воркшопа, который является более эффективным подходом к решению данной проблемы в системе современного образования по сравнению с традиционными методикамиen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectworshopen_US
dc.subjectdynamic instructionen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectdevelopment of skillsen_US
dc.subjectворкшопen_US
dc.subjectдинамічне навчанняen_US
dc.subjectкомпетенціяen_US
dc.subjectрозвиток навичок та уміньen_US
dc.subjectворкшопen_US
dc.subjectдинамическое обучениеen_US
dc.subjectкомпетенцииen_US
dc.subjectразвитиe навыков и уменийen_US
dc.titleНЕКОТОРЫЕ ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ И ПРАКТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ ОРГАНИЗАЦИИ ОБУЧЕНИЯ НА ОСНОВЕ ВОРКШОПАen_US
dc.title.alternativeДеякі теоретичні та практичні аспекти організації навчання на основі воркшопаen_US
dc.title.alternativeSome Theoretical and Practical Aspects of Organizing Training on the Basis of Workshopen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kanivets.pdf240,83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.