Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18584
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГорбильова, О. В.-
dc.contributor.authorГорбылёва, Е. В.-
dc.contributor.authorGorbylyova, H.-
dc.date.accessioned2013-04-15T16:20:43Z-
dc.date.available2013-04-15T16:20:43Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 378.12-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18584-
dc.descriptionThe paper considers topicality of pedagogical support of gifted children in comprehensive secondary schools in Ukraine and India. Theoretical and methodological approaches to the study of pedagogical support of gifted children in comprehensive secondary schools are generalized. We analyze some reasons for implementing efficient methods and techniques of searching for gifted children. Research issues regarding to gifted children are connected with deep understanding of giftedness nature, its types, specificity and methods of search. Topicality of this issue is stipulated by current contradictions between the need in maintaining positive experience of the past and the need in applying new elements and methods in educational system, the need in setting up cross cultural interaction and using borrowed elements in pedagogical education of India. The introduction of the most efficient means and techniques in the field of study, upbringing and self-study is of paramount importance today. The necessity of using some innovative world experience to increase Ukrainian children’s education level is emphasized in this articleen_US
dc.description.abstractРозглянуто актуальність проблеми педагогічної підтримки обдарованих дітей у загальноосвітніх закладах України та Індії. Узагальнено сучасні теоретико-методологічні підходи до вивчення цієї проблеми. Проаналізовано причини впровадження ефективних методичних засобів та технологій пошуку обдарованих дітейen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectтворчий розвитокen_US
dc.subjectінтелектуальні та творчі здібностіen_US
dc.subjectсамовдосконаленняen_US
dc.subjectпсихологія таланту та обдарованостіen_US
dc.subjectтехнології пошукуen_US
dc.subjectміжкультурна комунікаціяen_US
dc.subjectтворческое развитиеen_US
dc.subjectинтеллектуальные и творческие способностиen_US
dc.subjectсамосовершенствованиеen_US
dc.subjectпсихология таланта и одарённостиen_US
dc.subjectтехнологии поискаen_US
dc.subjectмежкультурные связиen_US
dc.subjectdevelopment of creativityen_US
dc.subjectintellectual and creative abilitiesen_US
dc.subjectself-perfectionen_US
dc.subjectpsychology of talent and giftednessen_US
dc.subjectsearch techniquesen_US
dc.subjectcross-cultural interactionen_US
dc.titleАКТУАЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ УКРАЇНИ ТА ІНДІЇen_US
dc.title.alternativeАктуальность педагогической поддержки одарённых детей в общеобразовательных школах Украины и Индииen_US
dc.title.alternativeTopicality of Pedagogical Support of Gifted Children in Comprehensive Secondary Schools in Ukraine and Indiaen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
gorbyl.pdf263,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.