Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18584
Title: АКТУАЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ УКРАЇНИ ТА ІНДІЇ
Other Titles: Актуальность педагогической поддержки одарённых детей в общеобразовательных школах Украины и Индии
Topicality of Pedagogical Support of Gifted Children in Comprehensive Secondary Schools in Ukraine and India
Authors: Горбильова, О. В.
Горбылёва, Е. В.
Gorbylyova, H.
Keywords: творчий розвиток
інтелектуальні та творчі здібності
самовдосконалення
психологія таланту та обдарованості
технології пошуку
міжкультурна комунікація
творческое развитие
интеллектуальные и творческие способности
самосовершенствование
психология таланта и одарённости
технологии поиска
межкультурные связи
development of creativity
intellectual and creative abilities
self-perfection
psychology of talent and giftedness
search techniques
cross-cultural interaction
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
Abstract: Розглянуто актуальність проблеми педагогічної підтримки обдарованих дітей у загальноосвітніх закладах України та Індії. Узагальнено сучасні теоретико-методологічні підходи до вивчення цієї проблеми. Проаналізовано причини впровадження ефективних методичних засобів та технологій пошуку обдарованих дітей
Description: The paper considers topicality of pedagogical support of gifted children in comprehensive secondary schools in Ukraine and India. Theoretical and methodological approaches to the study of pedagogical support of gifted children in comprehensive secondary schools are generalized. We analyze some reasons for implementing efficient methods and techniques of searching for gifted children. Research issues regarding to gifted children are connected with deep understanding of giftedness nature, its types, specificity and methods of search. Topicality of this issue is stipulated by current contradictions between the need in maintaining positive experience of the past and the need in applying new elements and methods in educational system, the need in setting up cross cultural interaction and using borrowed elements in pedagogical education of India. The introduction of the most efficient means and techniques in the field of study, upbringing and self-study is of paramount importance today. The necessity of using some innovative world experience to increase Ukrainian children’s education level is emphasized in this article
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18584
Appears in Collections:Випуск 2(12) 2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gorbyl.pdf263,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.