Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18581
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДанилюк, С. С.-
dc.contributor.authorДанилюк, С. С.-
dc.contributor.authorDanylyuk, S.-
dc.date.accessioned2013-04-15T15:45:50Z-
dc.date.available2013-04-15T15:45:50Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 371.134: 811.1/.2 + 81’24 (045)-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18581-
dc.descriptionThe article highlights specific features of following the basic principles of electronic Didactics in the process of formation of future philologists’ professional сompetence. A list of defining for electronic Didactics principles of organization of educational process is given in the paper. These principles include: 1) general didactic principles (consciousness, usage of visual aids, accessibility, feasibleness, consistency, sequence, mastering durability); 2) methodological principles (communicativeness, situational-thematic presenting of educational material, complex-concentric organization of learning content, minimizing, etc. Among the principles of computer (electronic) linguistics both general principles of construction of educational resources and the principles, which are explicated in the process of language e-learning (distribution of learning material, interactive multimedia character of providing learning information, adaptability to future philologists’ personal characteristics, integration and modularity, demonstrational character of examples, discoursivity, eventfulness, learning information renewing, mastering of speech behavior in scenario circumstances of communication) are defined. The fact that the innovation of electronic learning tools can implement the basic principles of didactics in teaching language in the new format is noted. Leading didactic principles are: consciousness, communicativeness; usage of visual aids, active and scientific character, accessibility, feasibleness, consistency, systematic character, taking into account a student’s individuality, taking into account a native language, minimization, complexity and differentiation; concentricity of the organization of learning material. The practical implementation of each of the singled out principles in the educational process with the help of electronic means of teaching is also reflected in the articleen_US
dc.description.abstractСтаттю присвячено висвітленню особливостей дотримання основних принципів електронної лінгводидактики у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів. Наведено перелік визначальних для електронної лінгводидактики принципів організації едукаційного процесу. Також відображено практичну реалізацію кожного з виокремлених принципів в організації навчального процесу за допомогою електронних засобів навчанняen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectпрофесійна компетентністьen_US
dc.subjectелектронна лінгводидактикаen_US
dc.subjectедукаційний процесen_US
dc.subjectзагальнодидактичні принципиen_US
dc.subjectметодичні принципиen_US
dc.subjectпрофессиональная компетентностьen_US
dc.subjectэлектронная лингводидактикаen_US
dc.subjectэдукационный процессen_US
dc.subjectобщедидактические принципыen_US
dc.subjectметодические принципыen_US
dc.subjectprofessional competenceen_US
dc.subjectelectronic Didacticsen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.subjectgeneral didactic principlesen_US
dc.subjectmethodological principlesen_US
dc.titleОСОБЛИВОСТІ ДОТРИМАННЯ ОСНОВНИХ ПРИНЦИПІВ ЕЛЕКТРОННОЇ ЛІНГВОДИДАКТИКИ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВen_US
dc.title.alternativeОсобенности соблюдения основных принципов электронной лингводидактики в процессе формирования профессиональной компетентности будущих филологовen_US
dc.title.alternativeSpecific Features of Following the Basic Principles of E-Didactics in the Process of Formation of Future Philologists’ Professional Competenceen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
danylyuk.pdf285,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.