Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18581
Title: ОСОБЛИВОСТІ ДОТРИМАННЯ ОСНОВНИХ ПРИНЦИПІВ ЕЛЕКТРОННОЇ ЛІНГВОДИДАКТИКИ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ
Other Titles: Особенности соблюдения основных принципов электронной лингводидактики в процессе формирования профессиональной компетентности будущих филологов
Specific Features of Following the Basic Principles of E-Didactics in the Process of Formation of Future Philologists’ Professional Competence
Authors: Данилюк, С. С.
Данилюк, С. С.
Danylyuk, S.
Keywords: професійна компетентність
електронна лінгводидактика
едукаційний процес
загальнодидактичні принципи
методичні принципи
профессиональная компетентность
электронная лингводидактика
эдукационный процесс
общедидактические принципы
методические принципы
professional competence
electronic Didactics
educational process
general didactic principles
methodological principles
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с
Abstract: Статтю присвячено висвітленню особливостей дотримання основних принципів електронної лінгводидактики у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів. Наведено перелік визначальних для електронної лінгводидактики принципів організації едукаційного процесу. Також відображено практичну реалізацію кожного з виокремлених принципів в організації навчального процесу за допомогою електронних засобів навчання
Description: The article highlights specific features of following the basic principles of electronic Didactics in the process of formation of future philologists’ professional сompetence. A list of defining for electronic Didactics principles of organization of educational process is given in the paper. These principles include: 1) general didactic principles (consciousness, usage of visual aids, accessibility, feasibleness, consistency, sequence, mastering durability); 2) methodological principles (communicativeness, situational-thematic presenting of educational material, complex-concentric organization of learning content, minimizing, etc. Among the principles of computer (electronic) linguistics both general principles of construction of educational resources and the principles, which are explicated in the process of language e-learning (distribution of learning material, interactive multimedia character of providing learning information, adaptability to future philologists’ personal characteristics, integration and modularity, demonstrational character of examples, discoursivity, eventfulness, learning information renewing, mastering of speech behavior in scenario circumstances of communication) are defined. The fact that the innovation of electronic learning tools can implement the basic principles of didactics in teaching language in the new format is noted. Leading didactic principles are: consciousness, communicativeness; usage of visual aids, active and scientific character, accessibility, feasibleness, consistency, systematic character, taking into account a student’s individuality, taking into account a native language, minimization, complexity and differentiation; concentricity of the organization of learning material. The practical implementation of each of the singled out principles in the educational process with the help of electronic means of teaching is also reflected in the article
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18581
Appears in Collections:Випуск 2(12) 2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
danylyuk.pdf285,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.