Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/11584
Title: | Problem based learning in British medical schools:pros and cons |
Authors: | Palamarenko, I. |
Keywords: | проблемное обучение медицинское образование meta-analyses medical education |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009 |
Abstract: | Статья представляет обзор различных взглядов на проблемное обучение (ПО) в системе медицинского образования Великобритании на основе синтеза различных мета-анализов. Продемонстрирована эффективность ПО по сравнению с традиционным обучением с точки зрения мотивации и повышенного интереса студентов к обучению;сравнены преимущества и недостатки ПО в медицинском образовании |
Description: | The article gives an overview of different approaches to PBL in medical education system in Great Britain on the basis of the synthesis of the different meta-analyses. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/11584 |
Appears in Collections: | Випуск 5(155) - 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
паламаренко.pdf | 101,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.