Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23945
Title: | ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО ДОСВІДУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ |
Other Titles: | Психолого-педагогические основы формирования социокультурного опыта младших школьников Psychologо-pedagogical bases of forming of sociocultural experience of junior schoolboys |
Authors: | Вертило, С.В. Вертыло, С.В. Vertulo, S. V. |
Keywords: | culture sociocultural experience values social education junior schoolboys культура социокультурный опыт ценности социальное воспитание младшие школьники соціокультурний досвід цінності соціальне виховання молодши школяри |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 8 - Донецьк, ДонНТУ, 2010 |
Abstract: | У статті обгрунтовано психолого-педагогічні характеристики соціокультурного досвіду в контексті процесу формування соціокультурного досвіду як становлення інтелектуальних, морально-етичних, емоційно-вольових, естетичних якостей особистості, що забезпечує сприйняття і усвідомлення особистістю себе, свого Я, з метою оптимальної взаємодії з оточуючим світом та продуктами культури. |
Description: | In the article psychologо-pedagogical descriptions of sociocultural experience are reasonable in an user of forming of sociocultural experience structure as becoming of intellectual,morally- ethics, emotionally - volitional, aesthetic internalss personalities which provide perception and realization personality itself, it I, with the purpose of the optimal co-operating with outward things and foods of culture. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23945 |
Appears in Collections: | Випуск 8 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vertilo.pdf | 198,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.