Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23194
Назва: ЭНЕРГОЭФФЕКТИВНОСТЬ АККУМУЛЯТОРНОЙ БАТАРЕИ ПРИ РЕГУЛИРОВАНИИ ЕЕ ТОКА И НАПРЯЖЕНИЯ В ТЯГОВОМ АСИНХРОННОМ ЭЛЕКТРОПРИВОДЕ
Інші назви: Енергетична ефективність акумуляторної батареї з регулюванням її струму і напруги в тяговому асинхронному електроприводі
An Energy Effectiveness of the Charge Battery with its Current and Output Voltage Control in Traction Asynchronous Electric Drive
Автори: МИРОШНИК, Д. Н.
МІРОШНИК, Д. М.
MIROSHNYK, D.
Ключові слова: charge battery
control
output power
voltage
current
energy losses
traction electric drive
акумуляторна батарея
регулювання
потужність
струм
напруга
втрати енергії
тяговий електропривод
аккумуляторная батарея
регулирование
мощность
ток
напряжение
потери энергии
тяговый электропривод
Дата публікації: 2013
Видавництво: ДонНТУ
Бібліографічний опис: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія "Електротехніка і енергетика". № 1 (14), 2013 р., 358 с.
Короткий огляд (реферат): Приведены аналитические расчеты потерь энергии аккумуляторной батареи, питающей тяговый электропривод переменного тока, для трех режимов ее разряда: с постоянством выходной мощности; с постоянством разрядного тока; с постоянством выходного напряжения. На основании расчетов обоснована целесообразность использования регулирования тока и напряжения аккумуляторной батареи.
Опис: An energy losses analytical calculations of the charge battery feeding the traction electric drive of alternating current, for three modes of its category are given: with constancy of its power; with constancy of discharge current; with constancy of output voltage. As basic in work the lead-acid PZS-630 battery (capacity 630 Аmper*hours, internal resistance of the charge battery from 60 elements is considered at 100% a charge is 0.07 Ohms). The assumptions accepted at justification of battery discharge operation modes: 1) the efficiency of the asynchronous engine and the converter do not change and are approximately equal to the nominal rates; 2) translation movement of the transport device with established rotation speed is considered at the identical static moment; 3) the emergency battery discharge mode up to 10%, its internal resistance is boosted up to 2.5 times, and "polarity reversal" 3 from 60 elements (the output battery voltage decrement by 12-13 V). In work it is shown that at the 50% discharge battery level, its internal resistance practically does not change, discharge battery current and output voltage control does not allow reducing energy losses. We proved an energy effectiveness of the discharge battery current and output voltage control in the traction electric drive of alternating current at the discharge battery level higher than 50%. Their application allows increasing a cruising range of the autonomous vehicle in these discharge battery modes. The charge battery energy losses do not depend on variable internal resistance, and for three considered operating discharge modes will be minimum at power control of the traction electric drive with constancy of the charge battery output voltage.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23194
Розташовується у зібраннях:2013_Випуск № 1 (14)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
193.pdf393,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.