Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20067
Title: | ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СТРАТЕГІЙ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ |
Other Titles: | Особенности использования стратегий обучения в процессе формирования профессиональной компетентности будущих филологов средствами Интернет-технологий Usage of Strategies of Learning in the Formation of Future Philologists’ Professional Competence by Means of Internet Technologies |
Authors: | Данилюк, С.С. Данилюк, С.С. Danylyuk, S. |
Keywords: | стратегии обучения strategy of teaching профессиональная компетентность коммуникационные стратегии социальные стратегии стратегии овладения языком стратегии использования языка стратегии обучения языку Интернет-технологии professional competence communicative strategies social strategies strategies of mastering language strategies of using language strategies of teaching language Internet technologies стратегії навчання професійна компетентність комунікаційні стратегії соціальні стратегії стратегії оволодіння мовою стратегії використання мови стратегії навчання мови Інтернет-технології |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | Статтю присвячено висвітленню особливостей використання стратегій навчання у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів засобами Інтернет- технологій. Наведено основні підходи до трактування поняття «стратегія навчання». Також запропоновано типологію стратегій навчання, які використовуються в едукаційному процесі |
Description: | The article deals with the highlighting of the specific features of usage of strategies of teaching in the process of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies. Main approaches to the definition of the notion “strategy of teaching” are given in the article. The typology of strategies of teaching used in the educational process is also suggested in the article. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20067 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Danylyuk.pdf | 255,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.