Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/6454
Title: Совершенствование метода проверки коэффициента трения между канатами и футеровкой канатоведущего шкива на шахтных подъемных установках
Other Titles: Удосконалення методу перевірки коефіцієнта тертя між канатами та футерівкою канатоведучого шківа на шахтних підйомних установках.
Perfection of the Method for Determining the Coefficient of Friction between the Ropes and Lining Traction on Mining Hoists.
Authors: Трибухин, В.А.
Трібухін, В.А.
Tribuchin, V.
Keywords: шахтная подъемная установка
безопасность эксплуатации
футеровка приводного шкива
коэффициент трения
испытание предохранительного тормоза
математическое моделирование
шахтна підйомна установка
безпека експлуатації
футерівка привідного шківа
коефіцієнт тертя
випробування запобіжного гальма
математичне моделювання
mining hoist
safe operation
lining drive pulley
friction coefficient
testing safety brakes
mathematical modeling
Issue Date: 23-Oct-2010
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Випуск 20(176), серія гірничо-електромеханічна. - Донецьк: ДВНЗ «Дон- НТУ», 2010.- 174 с.
Abstract: Предложен новый способ определения коэффициента трения между канатами и футеровкой канатоведущего шкива. Коэффициент трения является важным параметром, определяющим безопасность эксплуатации и допустимую грузоподъемность подъемных сосудов. В основе метода лежит сочетание натурных испытаний и численного имитационного моделирования подъемной установки в режимах предохранительного торможения. Метод позволяет более объективно и точно определять фактическую величину коэффициента трения в условиях конкретной подъемной установки.
Description: A new method for determining the coefficient of friction between the ropes and lining traction is offered. The coefficient of friction is an important parameter that determines the safety of operation and allowable load capacity of lifting vessels. Method is based on a combination of field tests and numerical simulation of the lift installation in a safety mode of inhibition. Method allows us to more objectively and accurately determine the actual value of the coefficient of friction in a particular lift installation.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/6454
Appears in Collections:Випуск 20(176)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
V. Tribuchin.pdf275,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.