Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23758
Title: | ОСОБЕННОСТИ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ НА НООСФЕРНОМ ЭТАПЕ РАЗВИТИЯ |
Other Titles: | Особливості дистанційного навчання на ноосферному етапі розвитку Features of the distance teaching on the nооsphere of stage of development |
Authors: | СТЕФАНЕНКО, П.В. ДЖУРА, С.Г. ЧУРСИНОВ, В.И. Stephanenko, P.V. Dzhura, S.G. Chursinov, V.I. |
Keywords: | noosphere controlled from distance education energy informational paradigm fractal paradigm polytomic paradigm creative paradigm knowledge hierarchy ноосфера дистанційна освіта фрактальна парадигма політомічна парадигма креативна парадигма ієрархія знань дистанционное образование франоосферактальная парадигма политомическая парадигма креативная парадигма иерархия знаний |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 7 - Донецьк, ДонНТУ, 2010 |
Abstract: | Проанализирован генезис становления понятия ноосферы и парадигмы развития науки: фрактальная парадигма, политомическая парадигма, креативная парадигма а также иерархия знаний. Предложена гипотеза нового подхода к дистанционному образованию, основанному на ноосферном мышлении. |
Description: | The following education development paradigms have been analyzed: the fractal paradigm, the polytomic paradigm, the creative paradigm as well as the knowledge hierarchy. The hypothesis of a new approach to distance learning based on the energy information pedagogic has been proposed. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23758 |
Appears in Collections: | Випуск 7 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
stefanenko.pdf | 153,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.