Please use this identifier to cite or link to this item: http://ea.donntu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/23758
Title: ОСОБЕННОСТИ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ НА НООСФЕРНОМ ЭТАПЕ РАЗВИТИЯ
Other Titles: Особливості дистанційного навчання на ноосферному етапі розвитку
Features of the distance teaching on the nооsphere of stage of development
Authors: СТЕФАНЕНКО, П.В.
ДЖУРА, С.Г.
ЧУРСИНОВ, В.И.
Stephanenko, P.V.
Dzhura, S.G.
Chursinov, V.I.
Keywords: noosphere
controlled from distance education
energy informational paradigm
fractal paradigm
polytomic paradigm
creative paradigm
knowledge hierarchy
ноосфера
дистанційна освіта
фрактальна парадигма
політомічна парадигма
креативна парадигма
ієрархія знань
дистанционное образование
франоосферактальная парадигма
политомическая парадигма
креативная парадигма
иерархия знаний
Issue Date: 2010
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 7 - Донецьк, ДонНТУ, 2010
Abstract: Проанализирован генезис становления понятия ноосферы и парадигмы развития науки: фрактальная парадигма, политомическая парадигма, креативная парадигма а также иерархия знаний. Предложена гипотеза нового подхода к дистанционному образованию, основанному на ноосферном мышлении.
Description: The following education development paradigms have been analyzed: the fractal paradigm, the polytomic paradigm, the creative paradigm as well as the knowledge hierarchy. The hypothesis of a new approach to distance learning based on the energy information pedagogic has been proposed.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23758
Appears in Collections:Випуск 7

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
stefanenko.pdf153,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.