Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9468
Title: | Модернизация инженерного образования в контексте задач устойчивого развития |
Other Titles: | Modernization of engineering education in the context of sustainable development Модернізація інженерної освіти у контексті задач сталого розвитку |
Authors: | Степанова, О.О. Stepanova, E. Степанова, Е.А, |
Keywords: | устойчивое развитие экономика знаний качество высшего образования профессиональные компетенции sustainable development knowledge economy quality of higher education professional competences сталий розвиток економіка знань якість вищої освіти професійні компетенції |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Загальнодержавний науковий журнал "Проблеми екології"/ Редкол.: Мінаєв О.А.(головний редактор)— Донецьк: ДонНТУ, 2010. — 194 с. |
Abstract: | Рассматривается глобальный тренд повышения роли высшего образования в эволюции человеческого капитала – интенсивного фактора устойчивого развития. Анализируется проблема несоответствия украинского высшего образования, в частности инженерного, требованиям экономики знаний. Сформулированы задачи модернизации, направленные на улучшение качества подготовки специалистов, формирование у них компетенций, востребованных в условиях инновационных преобразований украинской экономики. |
Description: | The global trend of increasing the role of human resources evolution – the intensive factor of sustainable development - is studied. The problem of Ukrainian higher education, in particular engineering education, which does not meet the requirements of knowledge economy, is analyzed. We defined the tasks of modernization aimed at improving the quality of specialists training taking into account innovative transformations of the Ukrainian economy. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/9468 |
ISSN: | 2073-8102 |
Appears in Collections: | Випуск 1_2'2010 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.