Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6380
Title: Характеристика социально-личностной компетентности современного учителя
Authors: Бабаенко, Л.Н.
Keywords: Социально-личностная компетентность
учитель
teacher
socually - a personal competence
Issue Date: 2009
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009.
Abstract: В статье рассматриваются подходы к определению понятия "социально-личностная" компетентность учителя. Социально-личностная компетентность представлена на параметрах личности, придающих особое значение развитию моральных, духовных и личных качеств человека. Содержанием социально-личностной компетентности учителя являются: система гражданско-правовых, нравственных ценностей, восприятие ценностей как важнейших жизненных ориентиров, гуманистическая направленность личности
Description: The article examines the aprroaches to the definition of "socually - a personal" competence of the teacher. Social and personal competencies are brought to the parameters of personality, giving special importance to the development of moral, spiritual and personal qualities. The content of social and personal competence of the teacher are: a system of civil law, moral values, the perception of values as the most important life milestones, humanistic orientation of the individual
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/6380
Appears in Collections:Випуск 5(155) - 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
бабенко.pdf112,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.