Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27253
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКапацина, Н.М.-
dc.contributor.authorПриходченко, К.І.-
dc.contributor.authorПриходченко, К.И.-
dc.contributor.authorKapatsina, N.-
dc.contributor.authorPrychodchenko, K.-
dc.date.accessioned2014-07-23T07:52:55Z-
dc.date.available2014-07-23T07:52:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013en_US
dc.identifier.otherУДК 377-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27253-
dc.descriptionThis article is devoted to the problem of forming creative educational environment in Technical Universities as well as to the changes in teaching strategies. Lately the shifts in moral values, default in morality and at the same time the decrease in the students’ level of knowledge have been observed, there surely appeared the need in changes which would affect teaching methods and strategies. At the first passage you can find the definitions for the terms “method of teaching” and “creative educational environment”. Here, it is necessary to point out what is meant by forming the creative educational environment. The person comes to the higher educational institution to learn and experience something new. It is understood that not only studying covers that experience, but interacting with the peers, teachers, strange surroundings. While forming the creative educational environment at the classes it is necessary not only to pay attention to the technical knowledge but also to the students’ ability to interact, to stand their grounds, to tolerate other points of view, to work individually. For both the individual work and active participation in creative multi-purpose tasks students should be highly motivated to cope with the additional material needed for the successful interaction .That can appear to be a problem for the teacher. More than that, to organize such activities as projects, discussions of various types, and the implementation of deepening method requires much efforts and proficiency from the teachers. Each of the mentioned methods is shortly described in this article. In conclusion, the authors state that forming the creative educational environment represents the mutual problem for students and their teachers. Not all teachers would like to change their teaching methods as they are more time-consuming and effort-demanding. Besides, interactive methods of teaching can not be used throughout the whole schooling schedule, more formal methods are better at the initial step when new material is introduced. At the end it should be noted that the teachers’ tasks are to motivate students on creative work, to get them more interested in learning new material, to prevent them from being passive.en_US
dc.description.abstractВ статті висвітлено проблему інтерактивних методів навчання, їх застосування при створенні творчого освітньо-виховного середовища. Також наведені дефініції «творче освітньо-виховне середовище» та «методи навчання». Створення творчого освітньо-виховного середовища є нагальною проблемою сьогодення у зв’язку з падінням духовності в нашому суспільстві, зміщенням ціннісних пріоритетів, падінням рівня знань випускників ВНЗ та їх неспроможністю до ведення діалогу на професійні теми, відірваністю отриманих знань від виробничої дійсності. Розглянуті методи частково були застосовані на практиці при вивченні англійської мови у негуманітарному ВНЗ.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectтворче освітньо-виховне середовищеen_US
dc.subjectінтерактивні методи навчанняen_US
dc.subjectкомунікативні здібностіen_US
dc.subjectтолерантністьen_US
dc.subjectсамовдосконаленняen_US
dc.subjectтворческая образовательно-воспитательная средаen_US
dc.subjectинтерактивные методы обученияen_US
dc.subjectкоммуникативные способностиen_US
dc.subjectтолерантностьen_US
dc.subjectсамосовершенствованиеen_US
dc.subjectcreative educational environmenten_US
dc.subjectinteractive methods of teachingen_US
dc.subjectcommunicative skillsen_US
dc.subjectbeing toleranten_US
dc.subjectself-perfectionen_US
dc.titleМетоди навчання у ВТНЗ при створенні творчого освітньо-виховного середовищаen_US
dc.title.alternativeМетоды обучения при формировании творческой образовательно-воспитательной средыen_US
dc.title.alternativeMethods of Teaching while Forming the Creative Educational Environmenten_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(14)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kapatsina.pdf116,69 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.