Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27114
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПИЛИПЕНКО, Ю.И.-
dc.contributor.authorПИЛИПЕНКО, А.Н.-
dc.contributor.authorPILIPENKO, Y.I.-
dc.contributor.authorPILIPENKO, A.N.-
dc.contributor.authorПилипенко, Ю. І.-
dc.contributor.authorПилипенко, Г. М.-
dc.date.accessioned2014-07-10T11:47:46Z-
dc.date.available2014-07-10T11:47:46Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 42. – Донецьк, ДонНТУ, 2012. – 185 с.en_US
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27114-
dc.descriptionThe problems which are associated with the processes of socialization, transmission and repro­duction of knowledge in society have been ana­lyzed. In the network of current economic re­search there are very simplistic views of the con­nection processes between information assimila­tion and processing and value attitudes of individ­uals and their socialization, and there is no holistic theory that would put the rate of institutional change in dependence on cognitive processes. Any person in the course of their life forms the specific social context and enters into a rela­tionship with other people. At the same time they develop their life-long term strategy according to the community social norms which they identify themselves with. This signifies that the motivation for activity can be values and norms that a person has learned and accepted as a member of a rele­vant social group. It is these elements of motiva­tion that make the most inertial component of so­cial transformations since they do not allow eco­nomic subjects to adopt new rules and regulations quickly and form their behavior based on them. Therefore, to implement effective reforms aimed at establishing certain institutions, there is re­quired the deliberate work with values, with the formation of educational and training systems, which could make it possible to create new lines of human consciousness. However, people, due to their biological and genetic continuity, psychological features, certain levels of categorical structures of con­sciousness and various cognitive abilities, do not perceive social values similarly. At the same time not all of these values have internal approval and recognition by certain individuals. Because of this,all of theoretical models that assume that individ­uals respond to the same information similarly, digest value in the same way, and based on them act equally being involved into social net of institutions, can be considered too far from reality. Quality of institutional changes depends on the ability of society to form inner value orienta­tion of human activities, certain ways of their thinking and their conduct. Therefore, the reforms should primarily be directed at improving the quality of education and training, self- development of people and continuous improve­ment of their cultural and intellectual levels, at ideological adjusting to social interaction and vol­untary solidarity of cultural values.en_US
dc.description.abstractИсследуются проблемы, с которыми связаны процессы социализации индивида, пе­редачи и воспроизведения знаний в обществе. Поскольку именно образование создает осо­бую ментальность, задает вектор интеллектуального прогресса, обеспечивая тем самым подготовку индивидов к восприятию новой реальности, то актуализируется необходи­мость достижения определенного единства ценностных ориентиров индивидов за счет задействования механизмов социального при­нуждения.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectиндивидen_US
dc.subjectинституцио­нальная трансформацияen_US
dc.subjectсоциализацияen_US
dc.subjectобразование и воспитаниеen_US
dc.subjectценно­стиen_US
dc.subjectіндивідen_US
dc.subjectінституціональна трансформаціяen_US
dc.subjectсоціалізаціяen_US
dc.subjectцінностіen_US
dc.subjectосвіта та вихованняen_US
dc.subjectindividualen_US
dc.subjectinstitutional trans­formationen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjecteducation and trainingen_US
dc.titleВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ПРОЦЕССОВ СОЦИАЛИЗАЦИИ ИНДИВИДА И ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОЙ ТРАНСФОРМАЦИИ ОБЩЕСТВАen_US
dc.title.alternativeВзаємодія процесів соціалізації індивіда та інституціональної трансформації суспільст­ваen_US
dc.title.alternativeINTERACTION BETWEEN INDIVIDUAL'S SOCIALIZATION PROCESS AND INSTITUTIONAL TRANSFORMATION OF THE SOCIETYen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 42

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
30.pdf434,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.