Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27110
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКучерявий, А.О.-
dc.contributor.authorКучерявый, А.А.-
dc.contributor.authorKucheryavyi, A.-
dc.date.accessioned2014-07-10T11:44:53Z-
dc.date.available2014-07-10T11:44:53Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013en_US
dc.identifier.otherУДК 371.322:378.126:147-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27110-
dc.descriptionThe success of the functioning of students’ self-learning activity depends on the efficiency of management of this type of training. The problem of insufficient research of future lawyers’ self-learning activity management system is considered. Educators are the subjects of management system. The educators’ management activities involve constructive, organizational, motivational, stimulating and monitoring actions. General evaluation criteria of educator’s work in ten directions are investigated. The first criterion is to provide integrity of the learning process and connections between students’ self-leaning activity and classroom work. The second criterion determines target-orientation of modules of self-learning work. The subject of the third criterion is the temporal distribution of self-learning work modules. The next evaluation criterion is usage of training methods. The fifth criterion determines quality and availability of the theoretical base of students’ self-learning work. The characteristic of training tasks content is the sixth general criterion. The seventh criterion is availability of methodologies for performing tasks and student’s reporting criteria. The next criterion determines existence of a communication channel between the educator and students. The ninth general criterion determines activity and quality of students’ self-learning work implementation. The degree of participation of each educator in the design and organization of students’ self-learning activity is the last general criterion. Particular components of every general evaluation criterion are researched. The specific of future lawyers training is considered. The final method for evaluation of quality of future lawyers’ self-learning work management by educators is proposed. The significance of the obtained procedure of evaluation is indicated. The research results allow specifying the duties of an educator as a subject of the law students’ self-learning work management system. Development of some mechanisms of management system work becomes possible.en_US
dc.description.abstractУспішність функціонування самостійної навчальної діяльності студентів залежить від ефективності управління цим видом навчальної роботи. Розглянуто проблему недостатньої вивченості системи управління самостійною навчальною діяльністю майбутніх юристів. Досліджено загальні критерії оцінювання роботи викладача за десятьма напрямками. Кожний загальний критерій оцінювання вивчено з урахуванням його часткових складових.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectкритерій оцінюванняen_US
dc.subjectвикладачen_US
dc.subjectсамостійна роботаen_US
dc.subjectмайбутній юристen_US
dc.subjectкритерии оцениванияen_US
dc.subjectпреподавательen_US
dc.subjectсамостоятельная работаen_US
dc.subjectбудущий юристen_US
dc.subjectevaluation criteriaen_US
dc.subjecteducatorsen_US
dc.subjectself-learning worken_US
dc.subjectfuture lawyeren_US
dc.titleКритерії оцінювання якості управління самостійною роботою майбутніх юристів з боку викладачівen_US
dc.title.alternativeКритерии оценивания качества управления самостоятельной работой будущих юристов со стороны преподавателейen_US
dc.title.alternativeEvaluation Criteria of Quality of Management by Educators of Future Lawyers’ Self-Learning Worken_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(14)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kucheryavyi.pdf105,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.