Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27084
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХоменко, В.Г.-
dc.contributor.authorKhomenko, V.-
dc.date.accessioned2014-07-10T07:28:57Z-
dc.date.available2014-07-10T07:28:57Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.otherУДК 378.14-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27084-
dc.descriptionIn the article on the base of the analysis of modern approaches to working out the content of future engineers-teachers’ professional training it has been defined that working out the dual content of future engineers-teachers’ professional training is possible only under the condition of realization of the system of concepts. The author has defined the directions and approaches to working out conceptual philosophical bases of the theory of dual content of professional training. When solving this problem it is necessary to take into account complexity of the reflection of educational material of psychological and pedagogical disciplines on the subject field of technical disciplines for forming of professional competences of future engineers-teachers and complexity of mental processes and mechanisms of mastering this material on the base of specific activity. The relationship between philosophical categories “binary” and “dual” has been considered. The binary of the content of professional training is one of the versions and forms of presentation of the content of study typical for double specialities. The binary of the content is manifestation of undeveloped form of duality and it is characterized by dissociation, isolation of its components. The dual content of professional training implies that all its components which present two separate directions of training (technical and psychological) are situated in certain interaction and form a coherent system. It has been defined that to achieve the higher level of integration of dual content is possible due to synthesis at a higher level of content elements, which will lead to transition from binary to dual content of professional training with the help of the formation of new dual relationships at all levels of the content. The concept of the theory of dual content of future engineers-teachers professional training has its conceptual categories that form a unified terminological system of the conceptions that include key and auxiliary categories and clarifying notions. Key categories can express general ideas of conceptions, auxiliary – individual aspects, peculiarities and connections.en_US
dc.description.abstractУ статті на основі аналізу сучасних підходів до розробки змісту професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів визначено, що розробка дуального змісту професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю можлива лише за умови реалізації системи концептуальних положень. Автором визначені напрямки та підходи до розробки концептуальних філософських основ теорії дуального змісту професійної підготовки. При вирішенні цієї проблеми необхідно враховувати як складність відображення навчального матеріалу психолого-педагогічних дисциплін на предметну галузь технічних дисциплін для формування відповідних професійних компетентностей майбутніх інженерів-педагогів, так і складність врахування психічних процесів та механізмів засвоєння цього навчального матеріалу на основі специфічної (інженерно-педагогічної) діяльності.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectпрофесійна освітаen_US
dc.subjectбінарністьen_US
dc.subjectдуалізмen_US
dc.subjectінженери-педагогиen_US
dc.subjectпрофессиональное образованиеen_US
dc.subjectбинарностьen_US
dc.subjectдуализмen_US
dc.subjectинженеры-педагогиen_US
dc.subjectprofessional educationen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectbinaryen_US
dc.subjectdualismen_US
dc.subjectengineers-teachersen_US
dc.titleКонцептуальні філософські основи розробки теорії дуального змісту професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогівen_US
dc.title.alternativeКонцептуальные философские основы разработки теории дуального содержания профессиональной подготовки будущих инженеров-педагоговen_US
dc.title.alternativeConceptual Philosophical Bases of the Theory of Dual Content of Future Engineers-teachers’ Professional Trainingen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(14)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Khomenko.pdf121,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.