Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27070
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄвсеєва, О.Г.-
dc.contributor.authorЕвсеева, Е.Г.-
dc.contributor.authorYevsyeyeva, E.-
dc.date.accessioned2014-07-10T06:52:04Z-
dc.date.available2014-07-10T06:52:04Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2(14) - Донецьк, ДонНТУ, 2013en_US
dc.identifier.otherУДК 378.14:[51:004]-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27070-
dc.descriptionThe methodology of realization of pedagogical experiment on the implementation of the methodical system on Mathematics teaching in a technical university based on principles of activities approach is considered in details. The stages of experiment realization are given. The methodology of motivation to studying level and structure estimation in the experimental Mathematics teaching is given. The estimation of the motivation to studying level was made on the N. Badmayeva’s methodology. Seven groups of motives are considered. They are communicative motives, motives of avoiding, motives of prestige, professional motives, motives of creative self-realization, educational and knowledge motives. The development of Mathematics application in professional activity of engineer ideas level was estimated on Y. Lodatko’s methodology. The conclusion about increasing the levels of the motivation to studying in the result of the methodical system on Mathematics teaching in a technical university on principles of activities approach was made. The changes in structure of the motivation to studying was stated. The experimental Mathematics teaching is shown that methodical system on Mathematics teaching in a technical university on principles of activities approach more effective than traditional one.en_US
dc.description.abstractУ роботі розглянуто методику проведення педагогічного експерименту з впровадження методичної системи навчання математики студентів технічного університету на засадах діяльнісного підходу, а також основні етапи проведення експерименту. Описано методику оцінювання рівня сформованості і структури мотивації студентів до вивчення вищої математики.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectteaching of Mathematics in a technical universityen_US
dc.subjectactivities approach to the teachingen_US
dc.subjectmethodical system of Mathematics teachingen_US
dc.subjectpedagogical experimenten_US
dc.subjectmotivation to studyingen_US
dc.subjectобучение математике в техническом университетеen_US
dc.subjectдеятельностный подход к обучениюen_US
dc.subjectметодическая система обучения математикеen_US
dc.subjectпедагогический экспериментen_US
dc.subjectучебная мотивацияen_US
dc.subjectнавчання математики в технічному університетіen_US
dc.subjectдіяльнісний підхід до навчанняen_US
dc.subjectметодична система навчання математикиen_US
dc.subjectпедагогічний експериментen_US
dc.subjectнавчальна мотиваціяen_US
dc.titleОцінювання рівня сформованості та структури навчальної мотивації у експериментальному навчанні математики на засадах діяльнісного підходуen_US
dc.title.alternativeОценивание уровня сформированности и структуры учебной мотивации в экспериментальном обучения математике на принципах деятельностного подходаen_US
dc.title.alternativeEstimation the Motivation to Studying Level and Structure in the Experimental Mathematics Teaching on the Basis of Activities Approachen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(14)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yevsyeyeva.pdf560,64 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.