Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/26649
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorН.В., Хиценко-
dc.contributor.authorА.И, Хиценко-
dc.contributor.authorС.Р., Бежин-
dc.contributor.authorМ.В., Хіценко-
dc.contributor.authorГ.I., Хіценко-
dc.contributor.authorС.Р., Бєжин-
dc.contributor.authorN., Khitsenko-
dc.contributor.authorA., Khitsenko-
dc.contributor.authorS., Bezhin-
dc.date.accessioned2014-05-26T14:09:24Z-
dc.date.available2014-05-26T14:09:24Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationНаукові праці ДонНТУ. Серія гірничо-електромеханічна. Випуск 2(26)"2013. - Донецьк, 2013. - 316 с. С.280-286en_US
dc.identifier.issn2073-7920-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/26649-
dc.descriptionDifferent laws of motion control of bay crane’s trolley are analyzed using mathematical modeling. Proposed law of motion control eliminates residual vibration of load after stopping the trolley. The most effective law of trolley movement is tachogram with an optimized stop mode. Implementation of rational motion control of trolley during stop mode eliminates residual sway of load. The relative values of the trolley’s speed at the interpolation nodes doesn’t depend on the weight of the load, longterm rate of movement and length of the rope. Rational duration of the stop is equal to the ¾ of period of free oscillations of load and depends on the rope length only. The structure of mechatronic drive system of the trolley motion is proposed. It allows increasing the performance of the crane by reducing the cycle time movements of the load and to improving the safety of works.en_US
dc.description.abstractВ работе на основе математического моделирования выполнен анализ различных законов управления движением грузовой тележки пролетного крана. Предложен закон управления, практически исключающий остаточные колебания груза после остановки тележки.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectматематична модельen_US
dc.subjectрежим рухуen_US
dc.subjectвантажний візокen_US
dc.subjectвантажen_US
dc.subjectколиванняen_US
dc.subjectmathematical modelen_US
dc.subjectmode of motionen_US
dc.subjecttrolleyen_US
dc.subjectloaden_US
dc.subjectfluctuationsen_US
dc.titleОптимизация переходных режимов движения грузовой тележки пролетного кранаen_US
dc.title.alternativeОптимізація перехідних режимів руху вантажного візка прольотного кранаen_US
dc.title.alternativeOptimization of Transient Movement of Bay Crane’s Trolleyen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(26)"2013"

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
280-286.pdf1,44 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.