Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18684
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПЛОТНИКОВ, С. А.-
dc.contributor.authorПлотніков, С. А.-
dc.contributor.authorPlotnikov, S.-
dc.date.accessioned2013-04-16T10:28:47Z-
dc.date.available2013-04-16T10:28:47Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 371.133: 241 (045)-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18684-
dc.descriptionIn Ukrainian civil educational establishments it is not allowed to impose or teach religion. However, the complete competence requires to experience the material under study, when it becomes something internal, a kind of an attitude, and exteriorisation. We can observe adjustment, expansion and deepening of the attitude. A child is formed as a personality only and only in the process of joining the culture of one or another civilization. There is neither “communist civilization” nor even “simple civilization”, but there is East Christian civilization, as well as there is West Christian civilization, Islamic civilization and Buddhist civilization. The basic problem of teaching Christian ethics in civil educational establishments is the solution to the contradiction between the requirement not to teach religion and the help for the young generation to carry out spiritual and moral self-identification. This contradiction is solved by the common teacher students experience of east Christian civilization values and ideals and forming a positive attitude to themen_US
dc.description.abstractОсновная проблема преподавания христианской этики в светских учебных заведениях есть решение противоречия между требованием не учить религии, но в то же время необходимостью помощи в осуществлении духовно-нравственной самоидентификации молодого поколения. Противоречие снимается проживанием учителем и его учениками ценностей и идеалов восточнохристианской цивилизации как реальных ценностей и возникновения к ним положительного отношенияen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectreligious competenceen_US
dc.subjectreligious originalityen_US
dc.subjectcultural and religious self-identificationen_US
dc.subjectspiritual and moral core of cultureen_US
dc.subjectрелігійна компетенціяen_US
dc.subjectрелігійна самобутністьen_US
dc.subjectкультурна і релігійна самоідентифікаціяen_US
dc.subjectдуховно-етичний стрижень культуриen_US
dc.subjectрелигиозная компетенцияen_US
dc.subjectрелигиозная самобытностьen_US
dc.subjectкультурная и религиозная самоидентификацияen_US
dc.subjectдуховно-нравственный стержень культурыen_US
dc.titleК ОСНОВНОЙ ПРОБЛЕМЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ХРИСТИАНСКОЙ ЭТИКИ В СВЕТСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХen_US
dc.title.alternativeДо основної проблеми викладання християнської етики в світських учбових закладахen_US
dc.title.alternativeTo the Basic Problem of Teaching Christian Ethics in Civil Educational Establishmentsen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
plotnik.pdf238,82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.