Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18684
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | ПЛОТНИКОВ, С. А. | - |
dc.contributor.author | Плотніков, С. А. | - |
dc.contributor.author | Plotnikov, S. | - |
dc.date.accessioned | 2013-04-16T10:28:47Z | - |
dc.date.available | 2013-04-16T10:28:47Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с | en_US |
dc.identifier.other | УДК 371.133: 241 (045) | - |
dc.identifier.uri | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18684 | - |
dc.description | In Ukrainian civil educational establishments it is not allowed to impose or teach religion. However, the complete competence requires to experience the material under study, when it becomes something internal, a kind of an attitude, and exteriorisation. We can observe adjustment, expansion and deepening of the attitude. A child is formed as a personality only and only in the process of joining the culture of one or another civilization. There is neither “communist civilization” nor even “simple civilization”, but there is East Christian civilization, as well as there is West Christian civilization, Islamic civilization and Buddhist civilization. The basic problem of teaching Christian ethics in civil educational establishments is the solution to the contradiction between the requirement not to teach religion and the help for the young generation to carry out spiritual and moral self-identification. This contradiction is solved by the common teacher students experience of east Christian civilization values and ideals and forming a positive attitude to them | en_US |
dc.description.abstract | Основная проблема преподавания христианской этики в светских учебных заведениях есть решение противоречия между требованием не учить религии, но в то же время необходимостью помощи в осуществлении духовно-нравственной самоидентификации молодого поколения. Противоречие снимается проживанием учителем и его учениками ценностей и идеалов восточнохристианской цивилизации как реальных ценностей и возникновения к ним положительного отношения | en_US |
dc.publisher | ДонНТУ | en_US |
dc.subject | religious competence | en_US |
dc.subject | religious originality | en_US |
dc.subject | cultural and religious self-identification | en_US |
dc.subject | spiritual and moral core of culture | en_US |
dc.subject | релігійна компетенція | en_US |
dc.subject | релігійна самобутність | en_US |
dc.subject | культурна і релігійна самоідентифікація | en_US |
dc.subject | духовно-етичний стрижень культури | en_US |
dc.subject | религиозная компетенция | en_US |
dc.subject | религиозная самобытность | en_US |
dc.subject | культурная и религиозная самоидентификация | en_US |
dc.subject | духовно-нравственный стержень культуры | en_US |
dc.title | К ОСНОВНОЙ ПРОБЛЕМЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ХРИСТИАНСКОЙ ЭТИКИ В СВЕТСКИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ | en_US |
dc.title.alternative | До основної проблеми викладання християнської етики в світських учбових закладах | en_US |
dc.title.alternative | To the Basic Problem of Teaching Christian Ethics in Civil Educational Establishments | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 2(12) 2012 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
plotnik.pdf | 238,82 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.