Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18605
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКУШНІРЕНКО, О. М.-
dc.contributor.authorКушниренко, Е. Н.-
dc.contributor.authorKushnirenko, O.-
dc.date.accessioned2013-04-15T21:49:17Z-
dc.date.available2013-04-15T21:49:17Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 378.147:004:622-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18605-
dc.descriptionIn the last decade the problem of widespread use of computer technologies in education has been of great interest in pedagogy. Development of the information society requires applying computer technology in education. Penetration of modern computer technology in education allows teachers to change the content, methods and organizational forms of education qualitatively. The purpose of these technologies in education is to enhance students' intellectual capabilities in the information society. These technologies are also aimed at humanisation, individualization, intensification of teaching process and improving the quality of education at all levels of the educational system. The use of computer technologies can enhance learning motivation. The use of computer technologies in the educational process can personalize and differentiate teaching process by implementing an interactive dialogue, enabling self-select learning activities and computer visualization of the objects studied. The article deals with the pedagogical conditions of using computer-based teaching in the professional training of future engineers. The factors which influence the use of computer technologies in education are also discusseden_US
dc.description.abstractУ статті розглядаються педагогічні умови використання комп’ютерно-орієнтованого навчання у професійній підготовці майбутніх інженерів. Визначаються чинники, що впливають на використання студентами засобів комп’ютерних технологій у навчанніen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectкомп’ютерно-орієнтована технологія навчанняen_US
dc.subjectпедагогічні умовиen_US
dc.subjectмотиваціяen_US
dc.subjectмайбутні інженериen_US
dc.subjectкомп’ютерно-орієнтовані засоби навчанняen_US
dc.subjectкомпьютерные технологии обученияen_US
dc.subjectпедагогические условияen_US
dc.subjectмотивацияen_US
dc.subjectбудущие инженерыen_US
dc.subjectкомпьютерно-ориентированные средства обученияen_US
dc.subjectcomputer technology trainingen_US
dc.subjectpedagogical conditionsen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectfuture engineersen_US
dc.subjectcomputer-based teachingen_US
dc.titleПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ КОМПЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВen_US
dc.title.alternativeПедагогические условия использования компютерно- ориентированного обучения в профессиональной подготовке будущих инженеровen_US
dc.title.alternativePedagogical Conditions of Using Computer-Based Teaching in the Professional Training of Future Engineersen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kushnir.pdf258,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.