Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18605
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | КУШНІРЕНКО, О. М. | - |
dc.contributor.author | Кушниренко, Е. Н. | - |
dc.contributor.author | Kushnirenko, O. | - |
dc.date.accessioned | 2013-04-15T21:49:17Z | - |
dc.date.available | 2013-04-15T21:49:17Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 с | en_US |
dc.identifier.other | УДК 378.147:004:622 | - |
dc.identifier.uri | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18605 | - |
dc.description | In the last decade the problem of widespread use of computer technologies in education has been of great interest in pedagogy. Development of the information society requires applying computer technology in education. Penetration of modern computer technology in education allows teachers to change the content, methods and organizational forms of education qualitatively. The purpose of these technologies in education is to enhance students' intellectual capabilities in the information society. These technologies are also aimed at humanisation, individualization, intensification of teaching process and improving the quality of education at all levels of the educational system. The use of computer technologies can enhance learning motivation. The use of computer technologies in the educational process can personalize and differentiate teaching process by implementing an interactive dialogue, enabling self-select learning activities and computer visualization of the objects studied. The article deals with the pedagogical conditions of using computer-based teaching in the professional training of future engineers. The factors which influence the use of computer technologies in education are also discussed | en_US |
dc.description.abstract | У статті розглядаються педагогічні умови використання комп’ютерно-орієнтованого навчання у професійній підготовці майбутніх інженерів. Визначаються чинники, що впливають на використання студентами засобів комп’ютерних технологій у навчанні | en_US |
dc.publisher | ДонНТУ | en_US |
dc.subject | комп’ютерно-орієнтована технологія навчання | en_US |
dc.subject | педагогічні умови | en_US |
dc.subject | мотивація | en_US |
dc.subject | майбутні інженери | en_US |
dc.subject | комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання | en_US |
dc.subject | компьютерные технологии обучения | en_US |
dc.subject | педагогические условия | en_US |
dc.subject | мотивация | en_US |
dc.subject | будущие инженеры | en_US |
dc.subject | компьютерно-ориентированные средства обучения | en_US |
dc.subject | computer technology training | en_US |
dc.subject | pedagogical conditions | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | future engineers | en_US |
dc.subject | computer-based teaching | en_US |
dc.title | ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ КОМПЮТЕРНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ | en_US |
dc.title.alternative | Педагогические условия использования компютерно- ориентированного обучения в профессиональной подготовке будущих инженеров | en_US |
dc.title.alternative | Pedagogical Conditions of Using Computer-Based Teaching in the Professional Training of Future Engineers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 2(12) 2012 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
kushnir.pdf | 258,21 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.