Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18591
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКАБАНЕЦЬ, М. М.-
dc.contributor.authorКабанец, М. Н.-
dc.contributor.authorKabanets, M.-
dc.date.accessioned2013-04-15T17:39:43Z-
dc.date.available2013-04-15T17:39:43Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 376.545-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18591-
dc.descriptionThe article is devoted to the British experience of gifted education. There is a joint endeavour between educationalists, the wider business and voluntary community to produce leaders of the country who can compete in a globalised world, which has become a major reason for a dedicated educational focus on gifted and talented pupils in Great Britain. The English model aims to work across boundaries in pursuit of expertise, mobilising all sectors to support education. Britain’s approach to the nurturing of ability and talent in schools has been ambiguous, and traditionally, the needs of the gifted have not been an educational priority in England. The situation changed markedly in 1997 when the government declared the needs of the gifted to be an educational priority with the development of a national strategy. The last several years have seen the implementation of a systematic national strategy which includes: support of the most gifted and talented in the country and in each school, particularly in disadvantaged areas; provision building on pupil’s particular strengths and weaknesses, making sure they receive a broad and balanced education; combination in-school learning with complementary opportunities out-of-school hours; provision more opportunities for pupils to progress in line with their abilities, rather than their age; blend increased pace, depth and breadth in varying proportions according to the ability and needs of pupils. A coherent educational policy, which has five elements (integration, quality in the basic system, diversity, equality of opportunity, and globalism) has been designed to reform practice in schoolsen_US
dc.description.abstractВ статті висвітлено актуальність соціально-педагогічної підтримки обдарованої молоді, розглянуто стислу історію розвитку освіти обдарованих дітей у Великій Британії. На прикладі англійської моделі проаналізовано пріоритети національної стратегії та основні принципи організації освіти обдарованих дітей у Великій Британіїen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectgiftednessen_US
dc.subjectgifted childrenen_US
dc.subjectgifted educationen_US
dc.subjectabilitiesen_US
dc.subjecteducation system of the UKen_US
dc.subjectобдарованістьen_US
dc.subjectобдаровані дітиen_US
dc.subjectосвіта обдарованихen_US
dc.subjectздібностіen_US
dc.subjectосвітня система Великої Британіїen_US
dc.subjectодарённостьen_US
dc.subjectодарённые детиen_US
dc.subjectобразование одарённыхen_US
dc.subjectспособностиen_US
dc.subjectобразовательная система Великобританииen_US
dc.titleСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ОБДАРОВАНОЇ МОЛОДІ: ДОСВІД ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇen_US
dc.title.alternativeСоциально-педагогическая поддержка одарённой молодёжи:опыт Великобританииen_US
dc.title.alternativeSocio-pedagogical support of gifted young people: the British experienceen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
kabanets.pdf271,25 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.