Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФилатова, И.В.-
dc.contributor.authorНестеренко, Б.И.-
dc.date.accessioned2012-08-07T10:15:42Z-
dc.date.available2012-08-07T10:15:42Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Гірничо-геологічна. Випуск 6(125) - Донецьк, ДонНТУ, 2007en_US
dc.identifier.otherУДК 622.1:528-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/14589-
dc.descriptionThe application of the method of trend analysis for the construction of border marks of the coal. It is shown that the construction of the brand of the coal with a sufficient degree of reliability can be produced by the method of trend-analysis, in which the regularities of change of classification indices mark of coal are identified by smoothing or approximation of testing data.-
dc.description.abstractРассмотрено применение метода тренд-анализа для построения границ марочного состава углей. Показано, что построение марочного состава углей с достаточной степенью надежности можно производить методом тренд-анализа, в котором закономерности изменения классификационных показателей марки угля выявляются путем сглаживания или аппроксимации данных опробования.en_US
dc.publisherДонецький національний технічний університетen_US
dc.subjectтренд-анализen_US
dc.subjectмарочный состав угляen_US
dc.subjectопробованиеen_US
dc.subjectаппроксимацияen_US
dc.subjecttrend-analysisen_US
dc.subjectbranded composition of coalen_US
dc.subjectassayen_US
dc.subjectapproximationen_US
dc.titleПрименение метода тренд-анализа для построения границ марочного состава угляen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Випуск 6(125)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121-125.pdf3,57 MBAdobe PDFView/Open
sp_lit 121-125.pdf38,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.