Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/13059
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЯременко, В.Г.-
dc.contributor.authorYaremenko, V.G.-
dc.date.accessioned2012-05-03T18:05:27Z-
dc.date.available2012-05-03T18:05:27Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 37-3. – Донецьк, ДонНТУ, 2009. – 221 с.en_US
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/13059-
dc.descriptionThe paper considers microeconomic definition of the concept of trust as a key aspect of the mechanism of the rational choice which allows takeing and implementing the marketing decisions under the conditions of uncertainty or asymmetric information. It suggests a hypothesis that integral constituents of trust are accessibility, acceptability, standardization and preference of the market alternatives. The paper shows that trust may be revealed as a background, as a resource or as an instrument that is used by the subject in the process of maximizing the usefulness of the choice. It argues that the excessive role of the trust factor leads to the conservation and segmentation of the markets that may well result in the existence of considerable variations and disproportions in the economy. The paper draws the conclusion that value-institutionalized and transactional effects of the trust allow the subjects to use it as a tool to implement a wide range of market tasks, in particular, investment decisions, competition and market segmentation.en_US
dc.description.abstractРассмотрена микроэкономическая трактовка доверия как элемента механизма рационального выбора, позволяющего принимать и реализовывать рыночные решения в условиях неполноты или асимметрии существенной информации. Выдвинута гипотеза, что внутренними моментами доверия выступают доступность, допустимость, привычность и предпочтительность рыночных альтернатив. Показано,что доверие может выступать как фон, как ресурс или как инструмент, задействованный субъектом в процессе максимизации полезности выбора. Доказано, что чрезмерная роль фактора доверия способствует консервации и сегментации рынков, в результате чего в экономике могут накапливаться существенные отклонения и диспропорции. Сделан вывод, что ценностно-институциональные и трансакционные эффекты доверия позволяют субъектам использовать его в качестве инструмента реализации широкого круга рыночных задач, в частности, инвестиционных решений, конкурентной борьбы и раздела рынков.en_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectдовериеen_US
dc.subjectрациональный выборen_US
dc.subjectинформационная асимметрияen_US
dc.subjectценностно-институциональные предпосылкиen_US
dc.subjectдовіраen_US
dc.subjectраціональний вибірen_US
dc.subjectінформаційна асиметріяen_US
dc.subjectціннісно-інституційні передумовиen_US
dc.subjecttrusten_US
dc.subjectrational choiceen_US
dc.subjectinformation asymmetryen_US
dc.subjectvalue and institutional premisesen_US
dc.titleИнститут доверия в координатах микроэкономической модели рационального выбораen_US
dc.title.alternativeІнститут довіри в координатах мікроекономічної моделі раціонального виборуen_US
dc.title.alternativeThe Concept of Trust within the Framework of the Microeconomic Model of the Rational Choiceen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 37-3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yaremenko.pdf305,51 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.