Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12911
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМасюк, Л.Н.-
dc.contributor.authorМирошниченко, Е.В.-
dc.contributor.authorПархоменко, Д.И.-
dc.contributor.authorMasyuk, L.N.-
dc.contributor.authorMiroshnichenko, E.V.-
dc.contributor.authorParchomenko, D.I.-
dc.date.accessioned2012-04-30T20:47:28Z-
dc.date.available2012-04-30T20:47:28Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 36-1. – Донецьк, ДонНТУ, 2009. – 313 с.en_US
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/12911-
dc.descriptionThe paper investigates the validity of the statistical methods application for monitoring and analyzing the quality of education because the correct assessment of the quality of the educational process depends on its temporal development of corrective and preventive actions. There is determined the pattern of research on measuring the ratio of students’ satisfaction with the university methodological teaching facilities: there is prepared the set of research tools, determined the sample of students, selected mathematical and statistical techniques to test the hypothesis, as well as the interpretation of obtained outcomes.en_US
dc.description.abstractИсследуется актуальность применения статистических методов для мониторинга и анализа качества образования, поскольку от правильности оценки качества образовательного процесса зависит своевременная разработка корректирующих и предупреждающих мероприятий. Определена схема исследований по измерению коэффициента удовлетворенности студентов методическим обеспечение вуза: подготовлен инструментарий исследования, определена выборка из исследуемой совокупности обучающихся, выбраны математико-статистические методы для проверки выдвинутых гипотез, а также интерпретация полученных результатов.en_US
dc.publisherДонецкий национальный технический университетen_US
dc.subjectкачество образованияen_US
dc.subjectменеджмент качестваen_US
dc.subjectметодическое обеспечениеen_US
dc.subjectанализ данныхen_US
dc.subjectстандарты серии ISO 9000en_US
dc.subjectобразовательный процесс-
dc.subjectкоэффициент удовлетворенности-
dc.subjectсистема управления вузом-
dc.subjectмониторинг-
dc.subjectquality of education-
dc.subjectquality management-
dc.subjectmethodological support-
dc.subjectdata analysis-
dc.subjectISO 9000-
dc.subjecteducation process-
dc.subjectsatisfaction coefficient-
dc.subjectuniversity management system-
dc.subjectmonitoring-
dc.titleСтатистические методі в системах менеджмента качества образованияen_US
dc.title.alternativeStatistical Methods in Education Quality Management Systemen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 36-1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Masyk L.N..pdf348,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.