Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12911
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Масюк, Л.Н. | - |
dc.contributor.author | Мирошниченко, Е.В. | - |
dc.contributor.author | Пархоменко, Д.И. | - |
dc.contributor.author | Masyuk, L.N. | - |
dc.contributor.author | Miroshnichenko, E.V. | - |
dc.contributor.author | Parchomenko, D.I. | - |
dc.date.accessioned | 2012-04-30T20:47:28Z | - |
dc.date.available | 2012-04-30T20:47:28Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 36-1. – Донецьк, ДонНТУ, 2009. – 313 с. | en_US |
dc.identifier.uri | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/12911 | - |
dc.description | The paper investigates the validity of the statistical methods application for monitoring and analyzing the quality of education because the correct assessment of the quality of the educational process depends on its temporal development of corrective and preventive actions. There is determined the pattern of research on measuring the ratio of students’ satisfaction with the university methodological teaching facilities: there is prepared the set of research tools, determined the sample of students, selected mathematical and statistical techniques to test the hypothesis, as well as the interpretation of obtained outcomes. | en_US |
dc.description.abstract | Исследуется актуальность применения статистических методов для мониторинга и анализа качества образования, поскольку от правильности оценки качества образовательного процесса зависит своевременная разработка корректирующих и предупреждающих мероприятий. Определена схема исследований по измерению коэффициента удовлетворенности студентов методическим обеспечение вуза: подготовлен инструментарий исследования, определена выборка из исследуемой совокупности обучающихся, выбраны математико-статистические методы для проверки выдвинутых гипотез, а также интерпретация полученных результатов. | en_US |
dc.publisher | Донецкий национальный технический университет | en_US |
dc.subject | качество образования | en_US |
dc.subject | менеджмент качества | en_US |
dc.subject | методическое обеспечение | en_US |
dc.subject | анализ данных | en_US |
dc.subject | стандарты серии ISO 9000 | en_US |
dc.subject | образовательный процесс | - |
dc.subject | коэффициент удовлетворенности | - |
dc.subject | система управления вузом | - |
dc.subject | мониторинг | - |
dc.subject | quality of education | - |
dc.subject | quality management | - |
dc.subject | methodological support | - |
dc.subject | data analysis | - |
dc.subject | ISO 9000 | - |
dc.subject | education process | - |
dc.subject | satisfaction coefficient | - |
dc.subject | university management system | - |
dc.subject | monitoring | - |
dc.title | Статистические методі в системах менеджмента качества образования | en_US |
dc.title.alternative | Statistical Methods in Education Quality Management System | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 36-1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Masyk L.N..pdf | 348,91 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.