Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/10138
Title: | Оптимизация конструктивных параметров пьезоэлектрической дизельной форсунки |
Other Titles: | Оптимізація конструктивних параметрів п'єзоелектричної дизельної форсунки Design Factors Optimization of the Piezoelectric Diesel Injector |
Authors: | Прохоренко, Андрей Алексеевич Самойленко, Д.Е. Мешков, Денис Викторович Прохоренко, Андрій Олексійович Самойленко, Д.Є. Мешков, Денис Вікторович Prokhorenko, A.A. Samojlenko, D.E. Meshkov, D.V. |
Keywords: | ПЬЕЗОЕЛЕКТРИЧЕСКАЯ ДИЗЕЛЬНАЯ ФОРСУНКА ЛИНЕЙНЫЙ ПЬЕЗОЭЛЕКТРИЧЕСКИЙ ДВИГАТЕЛЬ П’ЄЗОЕЛЕКТРИЧНА ДИЗЕЛЬНА ФОРСУНКА ЛІНІЙНИЙ П’ЄЗОЕЛЕКТРИЧНИЙ ДВИГУН PIEZOELECTRIC DIESEL INJECTOR LINEAR PIEZOELECTRIC ENGINE |
Issue Date: | 3-Sep-2010 |
Publisher: | Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу "Донецький національний технічний університет", вул. Кірова, 51, м. Горлівка, Донецька обл., Україна, 84646. |
Citation: | Прохоренко А.А. Оптимизация конструктивных параметров пьезоэлектрической дизельной форсунки / А.А. Прохоренко, Д.Е. Самойленко, Д.В. Мешков // Вісті Автомобільно-дорожнього інституту: науково-виробничий збірник / ДВНЗ «ДонНТУ» АДІ. – Горлівка, 2010. - № 1.(10) – С. 47-53. |
Abstract: | Рассмотрено использование метода исследования пространства параметров в качестве инструмента для выполнения многопараметрической оптимизации электроуправляемой дизельной топливной форсунки с линейным пьезоэлектрическим двигателем. Представлено краткое описание используемого метода и принципа работы топливной форсунки. Получены значения оптимизационных параметров из расчета двух основных режимов работы дизеля. Представлены основные результаты исследования. |
Description: | In the work the application of the parameter space analysis as a tool for multiparametic optimization implementation of the electrically controlled diesel fuel injector with a linear piezoelectric motor is considered. The short description of applied method and of the principle of fuel injector operation is presented. Optimization parameters values at two basic operating modes of a diesel engine are obtained. The main research results are given. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/10138 |
ISSN: | 1990-7796 |
Appears in Collections: | №1 (2010-10) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Прохоренко.pdf | 543,93 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.