Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/29183
Назва: Problem training: concept and content in modern technical university Проблемное обучение: понятие и содержание в современном втузе
Автори: Сергієнко Людмила Григорівна
Ключові слова: methodic (didactic) of the higher school; problem; problem situation; miniproblem.
Дата публікації: 4-вер-2015
Видавництво: науковий журнал ISSN 2309-1479, Кривий Ріг Видавничий відділ ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2015 - Том XIII. – Випуск 2 (36) - С.118-124.
Бібліографічний опис: http://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/0564/2105
Серія/номер: науковий журнал;
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to some questions of development of creative activity and independence of students of technical universities are considered at studying of fundamental disciplines with use of problem training. Research focus: To identify the questions of the theory and practice of problem training in high school which invoke huge interest not only in teachers, methodologists, but also students. Problem research: To variate an interrelation between elements of is illustrative-explanatory and problem lecture (laboratory or practical employment) in favour of last. The overall objective is to enhance informative interest of students to process of training and to make active thinking of trainees. The main conclusion: The theory demands the further discussion, introduction and the analysis.
Опис: В даній роботі розглядаються деякі питання розвитку творчої активності та самостійності студентів вищих технічних навчальних закладів під час вивчення фундаментальних дисциплін з використанням проблемного навчання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/29183
ISSN: ISSN 2309-1479
Розташовується у зібраннях:Наукові праці співробітників кафедри ВМФ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
118-124_Sergienko_Кривий Ріг-2015.PDF298,47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.