Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/29183
Title: | Problem training: concept and content in modern technical university Проблемное обучение: понятие и содержание в современном втузе |
Authors: | Сергієнко Людмила Григорівна |
Keywords: | methodic (didactic) of the higher school; problem; problem situation; miniproblem. |
Issue Date: | 4-Sep-2015 |
Publisher: | науковий журнал ISSN 2309-1479, Кривий Ріг Видавничий відділ ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2015 - Том XIII. – Випуск 2 (36) - С.118-124. |
Citation: | http://elibrary.kdpu.edu.ua/handle/0564/2105 |
Series/Report no.: | науковий журнал; |
Abstract: | The article is devoted to some questions of development of creative activity and independence of students of technical universities are considered at studying of fundamental disciplines with use of problem training. Research focus: To identify the questions of the theory and practice of problem training in high school which invoke huge interest not only in teachers, methodologists, but also students. Problem research: To variate an interrelation between elements of is illustrative-explanatory and problem lecture (laboratory or practical employment) in favour of last. The overall objective is to enhance informative interest of students to process of training and to make active thinking of trainees. The main conclusion: The theory demands the further discussion, introduction and the analysis. |
Description: | В даній роботі розглядаються деякі питання розвитку творчої активності та самостійності студентів вищих технічних навчальних закладів під час вивчення фундаментальних дисциплін з використанням проблемного навчання. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/29183 |
ISSN: | ISSN 2309-1479 |
Appears in Collections: | Наукові праці співробітників кафедри ВМФ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
118-124_Sergienko_Кривий Ріг-2015.PDF | 298,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.