Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/19171
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВОВК, О. І.-
dc.contributor.authorВовк, Е. И.-
dc.contributor.authorVovk, O.-
dc.date.accessioned2013-04-23T20:37:53Z-
dc.date.available2013-04-23T20:37:53Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationНаукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 2 (12) 2012 – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 222 сen_US
dc.identifier.otherУДК 378.147: (802.0: 801.5)-
dc.identifier.urihttp://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/19171-
dc.descriptionThe article deals with the problem of students-philologists’ secondary linguistic personality development in the process of foreign language acquisition. The attention is focused on modern approaches to the nature of linguistic personality, its structure, content and specificity of manifestation in communication. The author claims that through the language an individual becomes a part of social consciousness and only due to this fact his/her individual consciousness is developed. Since the language is a medium of collective consciousness it is possible to speak of a personality as such, which has a language capacity, is manifested in speech behavior, and is a part of social consciousness. The concept “linguistic personality” was introduced into scientific circulation by Yu. Karaulov. The scholar defines it as a combination of capacities and characteristics that stipulate a person’s texts production. The model proposed by Yu. Karaulov comprises semantic, cognitive and pragmatic levels. It is hypothesized that in different situational sets “linguistic personality” has different spheres of manifestation and thus may have several images, such as a speech personality, a communicative personality and a cognitive personalityen_US
dc.description.abstractУ статті здійснюється спроба вивчення проблеми формування вторинної мовної особистості під час оволодіння іноземною мовою. Зокрема, розкривається суть мовної особистості, її структура, зміст і особливості функціонування в іншомовній комунікаціїen_US
dc.publisherДонНТУen_US
dc.subjectsecondary linguistic personalityen_US
dc.subjectconsciousnessen_US
dc.subjectcognitive personalityen_US
dc.subjectspeech personalityen_US
dc.subjectcommunicative personalityen_US
dc.subjectвторичная языковая личностьen_US
dc.subjectсознаниеen_US
dc.subjectкогнитивная личностьen_US
dc.subjectречевая личностьen_US
dc.subjectкоммуникативная личностьen_US
dc.subjectвторинна мовна особистістьen_US
dc.subjectсвідомістьen_US
dc.subjectкогнітивна особистістьen_US
dc.subjectмовленнєва особистістьen_US
dc.subjectкомунікативна особистістьen_US
dc.titleФОРМУВАННЯ МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВen_US
dc.title.alternativeФормирование языковой личности студентов-филологовen_US
dc.title.alternativeStudents-Philologists’ Linguistic Personality Developmenten_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:Випуск 2(12) 2012

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
vovk.pdf270,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.