Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18812
Title: КУЛЬТУРА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБЩЕНИЯ БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ-ПЕДАГОГОВ
Other Titles: Культура професійного спілкування майбутніх інженерів- педагогів
The culture of the future engineer teachers’ professional communication
Authors: КАВЕРИНА, О. Г.
Каверіна, О. Г.
Kaverina, O. G.
Keywords: инженер-педагог
інженер-педагог
engineer-teacher
профессиональная подготовка
интегративный подход
культура профессионально общения
професійна підготовка
інтегративний підхід
культура професійного спілкування
professional training
integrative approach
рrofessional communicative culture
Issue Date: 2011
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету.
Series/Report no.: Педагогіка, психологія і соціологія.;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с
Abstract: Современный этап развития украинского общества, которое переживает кардинальные изменения во всех сферах бытия, значительно повышает требования к уровню культуры профессионального общения. Высшая техническая школа требует педагога, который обладает не только высоким уровнем профессиональных знаний, но творческим подходом к решению педагогических заданий, что, в свою очередь, определяется формированием коммуникативных способностей у будущих инженеров-педагогов.
Description: The modern stage of the Ukrainian society development, which is characterized with the great changes in all spheres of our being, considerably increases demands for the cultural level of the professional communication. The high technical establishment requires a teacher, who possesses not only the great level of the professional knowledge, but also the creative approach for the pedagogic task solving, which in its turn, determines the communicative ability formation of the future engineer teacher.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18812
Appears in Collections:Випуск 10 (193)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kaverina.pdf247,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.