Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8020
Title: | РЕЗУЛЬТАТЫ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ РАБОЧЕГО ПРОЦЕССА ПРОХОДЧЕСКОГО КОМБАЙНА КПД |
Other Titles: | Results of experimental investigation of working process of heading machine KPD. |
Authors: | Шабаев, О.Е. Семенченко, А.К. Хиценко, Н.В. Стадник, Н.И. |
Keywords: | проходческий комбайн коэффициент машинного времени коэффициент использования мощности удельные энергозатраты теоретическая производительность рабочий процесс адаптивная оптимизация heading machine coefficient of machine time coefficient of power use energy intensity theoretical productivity working procedure adaptive optimization |
Issue Date: | 10-Sep-2010 |
Publisher: | Донецкий национальный технический университет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Випуск 18(172), серія гірничо-електромеханічна. Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2010. 282 с. |
Series/Report no.: | Випуск 18 (172); |
Abstract: | Получены средние значения и диапазоны возможных значений с доверительной вероятностью 0,95 коэффициентов машинного времени и использования мощности, удельных энергозатрат, теоретической производительности проходческого комбайна КПД в условиях АП «Шахта Белицкая». Установлена недос- таточная эффективность использования потенциальных возможностей про- ходческого комбайна вследствие отклонения от рациональных режимов обработки забоя, недостаточного использования мощности привода и перебора породы по контуру выработки, обусловленных ручным управлением. |
Description: | Results of experimental investigation of working process of heading machine KPD. It is estimated the mean values and ranges of possible values with a confidence level of 0.95 of coefficient of machine time, coefficient of power using, specific power, the theoretical performance of roadheader KPD in AP "Mine Belitskaya”. It is proved low effectiveness of the potential of roadheader due to deviations from rational modes of cutting process, low using of power and subdrilling over the working contour, due to manual control. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/6863 http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/8020 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри гірничих машин Статті кафедри гірничозаводського транспорту та логістики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Stgm_9.pdf | 523,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.