Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7157
Title: Принципы отбора учеьного материала для формирования социокультурной компетенции у студентов языкового вуза
Authors: Пинюта, И.В.
Keywords: учебный материал
социокультурная компетенция
socio-cultural competence
teaching materials
Issue Date: 2009
Publisher: Донецький національний технічний університет
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 5(155) - Донецьк, ДонНТУ, 2009.
Abstract: Статья посвящена рассмотрению следующих принципов отбора учебного материала, предназначенного для формирования социокультурной компетенции: учета функций межкультурного посредника, минимизация риска возникновения барьеров, препятствующих осуществлению межкультурного общения, и открытости/гибкости. Применение указанных принципов способствует подготовке студентов языкового вуза, имеющих различный уровень обученности, к реализации функций межкультурного посредника и предупреждению возникновения барьеров, возникающих в его деятельности
Description: The article deals with such principles determining the choice of teaching materials used to developed socio-cultural competence as: consideration of intercultural mediator's functions, minimization of the risk of barriers which obstacle the process of intercultural mediation and flexibility. The usage of these principles helps to prepare different foreign language students to fulfill intercultural mediator's functions and prevent the barriers in his/her activities
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/7157
Appears in Collections:Випуск 5(155) - 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
пинюта.pdf110,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.