Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/27954
Назва: Productivity Increasing of Realistic Ray Tracing Stereo- Image Synthesis
Автори: Zori, S.A.
Porfirov, P.A.
Ключові слова: image synthesis
ray tracing
accelerating techniques
ААВВ
efficiency
Дата публікації: 1-лис-2015
Опис: Modern methods of ray tracing are discussed. More closely the path tracing algorithm with two-level hierarchy of limiting volumes is considered. The modified algorithm of path tracing is suggested. The algorithm is based on two level hierarchy of limiting volumes and axis-aligned bounding box (ААВВ), which allow removing branching while determining the intersection of a ray with an object. Suggested modification makes this approach more attractive for GPU- and other parallel realization. An efficiency of the modified algorithm is studied for CPU realizations. From the results it is concluded that the rendering time can be reduced to 2 times (the average). В статье выполнен анализ современных методов трассировки лучей, рассмотрен алгоритм трассировки путей с двухуровневой иерархией ограничивающих объемов. Предложен модифицированный алгоритм трассировки путей с двухуровневой иерархией ограничивающих объемов и поиском пересечений с ААВВ, который устраняет ветвления.Это делает алгоритм более пригодным к реализации на GPUи многопоточных вычислениях. Выполнено исследование эффективности модифицированного алгоритма при однопотоковой реализации алгоритма для CPU. Показано, что его использование позволило сократить время визуализации в среднем в 2 раза.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/27954
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри прикладної математики та інформатики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
11.pdf739,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.