Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23920
Title: | МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ СПРЯМОВАНОСТІ РЕАКЦІЙ АГРЕСІЇ УЧНІВ ПРОТИ СОЦІАЛЬНОГО ОТОЧЕННЯ |
Other Titles: | Методика диагностики направленности реакций агрессии учеников против социального окружения Technique of diagnostician orientation of pupil’s aggression against the social surroundings |
Authors: | Ломова, Т.А. Lomova, T. A. |
Keywords: | aggressive potential orientation of aggressive reactions socialization social surroundings агрессивный потенциал направленность агрессивных реакций социализация социальное окружение агресивний потенціал спрямованість агресивних реакцій соціалізація соціальне оточення |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 8 - Донецьк, ДонНТУ, 2010 |
Abstract: | У статті запропоновано експериментальну методику для експрес-діагностики спрямованості агресивних реакцій учнів. Стимульний матеріал складається з 64 питань. Одна частина питань побудована як письмове опитування і призначена для виявлення ставлення досліджуваного до вчителів, однолітків, батьків. Інша частина – подана у вигляді непрямих питань і питань-сюжетів, у яких закладений механізм "провокації". |
Description: | In the article experimental methodology is offered for express-diagnostics of orientation of aggressive reactions of pupils. Stimulating material consists of 64 questions. One part of questions is built as a writing questioning and intended for the exposure of relation investigated to the teachers, yearlings, parents. Second part - given as indirect questions and questions-plots in which the stopped up mechanism of "provocation". |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23920 |
Appears in Collections: | Випуск 8 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
lomova.pdf | 125,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.