Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23427
Title: | Simulateurs virtuels dans d'enseignement de l'ingénierie: le pont entre l'expérience virtuelle et physique |
Other Titles: | Виртуальные тренажеры в инженерном образовании: мост между виртуальным и физическим экспериментом Simulateurs virtuels dans d'enseignement de l'ingenierie: le pont entre l'experience virtuelle et physique Simulateurs virtuels dans d'enseignement de l'ingénierie: le pont entre l'expérience virtuelle et physique |
Authors: | Datsun, N. Datsun, K. |
Keywords: | CDIO engineering workspaces virtual laboratory virtual simulator blending Festo stands |
Issue Date: | 28-Oct-2013 |
Citation: | Datsun N., Datsun K. Simulateurs virtuels dans d'enseignement de l'ingénierie: le pont entre l'expérience virtuelle et physique/ Современные проблемы техносферы и подготовки инженерных кадров. Сборник трудов VII Международной научно-методической конференции в городе Сусс с 08 по 17 октября 2013г. - Донецк: ДонНТУ, 2013. - с.14-19. |
Description: | The Worldwide CDIO Initiative is directed on gap reduction between global crisis of engineering education and revolution in modern technologies. CDIO pays special attention to the hands-on learning of product, process, and system building. Technology of virtual instruments are used to create engineering workspaces and laboratories. Model of a virtual simulator is defined. It is based on blending virtual and physical manipulations with objects of subject domain in the educational process. Approach to creation of virtual simulators for mechatronics at the Festo stands, based on this model, is described. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23427 |
ISSN: | 2079-2530 |
Appears in Collections: | Публікації у збірниках праць конференцій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дацун -Виртуальные тренажеры в инженерном образовании.pdf | 297,39 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.