Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/23390
Title: | Нова інституціональна теорія і трансформаційні процеси в економіці України |
Other Titles: | Новая институциональная теория и трансформационные процессы в экономике Украины |
Authors: | Круш, П.В. Максименко, І.А. Круш, П.В. Максименко, И.А. |
Keywords: | неоінституціональна теорія neoinstitutional theory інституціональні перетворення institutional transformation трансформація економіки transformation of economy бюрократизація bureaucratization інституціоналізм institutionalism економіка України Ukraine's economy приватна власність private property |
Issue Date: | 2003 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: економічна. Випуск 55 - Донецьк, ДонНТУ, 2003. |
Abstract: | Розглядаються основні положення неоінституціональної теорії, обґрунтовується важливість пріоритетності інституціональних перетворень у процесі ринкової трансформації економіки, розкривається роль держави в створенні і захисті інститутів ринку, прав приватної власності, розвитку інститутів підприємництва, де бюрократизації економіки, подоланні бюрократизації державного апарату. |
Description: | In the article examines the main provisions of neo-institutional theory, the paper shows the importance of prioritizing institutional changes in the market economy transformation, reveals the role of government in creating and protecting the institutions of the market, private property rights, entrepreneurship development institutes, de-bureaucratization of the economy, overcoming the bureaucratic state apparatus. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/23390 |
Appears in Collections: | Випуск 55 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
9-15.pdf | 5,74 MB | Adobe PDF | View/Open | |
sp_lit 9-15.pdf | 34,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.