Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2181
Title: | Школа довузівськой підготовки "Юний хімік": досвід роботи |
Other Titles: | SCHOOL OF PREUNIVERSITY PREPARATION “YOUNG CHEMIST”. EXPERIENCE OF WORK |
Authors: | Рубльова, Л.І. Удодов, І.О. Мнускіна, І.В. Rubleva L. Udodov I. Mnuskina I. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: "Хімія і хімічна технологія". Випуск 134 - Донецьк: ДонНТУ, 2008. - С. 178 - 180 |
Series/Report no.: | Хімія та хімічні технології;27 |
Abstract: | Розглянуто такий напрямок диференціації учнів за інтересами як факультативні заняття за вибором. Прикладом такої спеціалізації є школа «Юний хімік» при факультеті екології і хімічної технології ДонНТУ. Доведено, що заняття в цій школі охоплюють весь регіон, не виключаючи і сільську місцевість, сприяють широкому притягненню учнівської молоді до обраної професії, успішному вступу до вищого навчального закладу і подальшому навчанню. Профорієнтаційне значення подібних форм роботи очевидно |
Description: | Such direction of differentiation of students is considered after interests as optional employments after a choice. The example of such specialization is school the «Young chemist» at the faculty of ecology and chemical technology of DONNTU. It is well-proven that employments at this school engulf all of region, not except rural locality, instrumental in the wide attracting of student's young people to the select profession, to the successful entering into higher educational establishment and subsequent studies. Proforientaciyne of value of similar forms of work obviously |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/2181 |
Appears in Collections: | Випуск 134 Наукові статті кафедри загальної хімії |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Школа довузівськой підготовки "Юний хімік": досвід роботи.pdf | 198,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.