Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20223
Title: | ПСИХОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ |
Other Titles: | Психологічний аспект особистісно-орієнтованого навчання The Psychological Aspect of Person-Oriented Education |
Authors: | Ткаченко, И. П. Ткаченко, І. П. Tkachenko, I. |
Keywords: | личностно-ориентированное обучение психологический аспект познавательная деятельность особистісно-орієнтоване навчання психологічний аспект пізнавальна діяльність person-oriented teaching psychological aspect cognitive activity |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | В работе представлены некоторые положения современной педагогики и психологии, на которые полагаются авторы для теоретического обоснования в разработке методических приемов в рамках личностно-ориентированного обучения. На основании некоторых психологических учений, в частности, учения о планомерно-поэтапном формировании умственных действий, авторы приходят к формулировке основной задачи личностно-ориентированного обучения. |
Description: | The article presents the principal theoretical statements of modern pedagogy and psychology with the aim of creating theoretical foundation for developing methods of personoriented teaching. On the basis of some psychological the authors come up with formulating the principal object of person-oriented teaching. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20223 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tkachenko.pdf | 226,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.