Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20123
Title: | ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ЯК ПЕРЕДУМОВА ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ |
Other Titles: | Формирование иноязычной коммуникативной компетентности студентов как условие их профессионального развития Formation of Students’ Foreign Communicative Competence as a Condition of Their Professional Progress |
Authors: | Кирмач, У. К. Кирмач, У. К. Kyrmach, U. |
Keywords: | профессиональные компетенции професійні компетенції professional competencies иноязычная коммуникативная компетентность компетентностный подход интерактивные методы обучения іншомовна комунікативна компетентність компетентнісний підхід інтерактивні методи навчання foreign communicative competence competent approach interactive teaching methods |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | У статті розглянуті вимоги до професійно-кваліфікаційних характеристик сучасних фахівців; на основі аналізу наукових праць розкрито підходи вчених до трактування сутності іншомовної комунікативної компетентності; визначено роль інноваційних технологій навчання у формуванні іншомовної комунікативної компетентності |
Description: | In the article the requirements for professional qualifying characteristics of today’s specialists are considered; on the basis of research work analysis the scientific approaches to interpretation of the main point of foreign communicative competence are disclosed; the role of innovative teaching technologies in formation of foreign communicative competence is defined |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20123 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kyrmach.pdf | 286,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.