Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20116
Title: | ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЛІНГВОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ |
Other Titles: | Теоретические основы формирования лингвокультурной компетенции у будущих учителей иностранных языков. Theoretical principles of the problem of future foreign language teachers’ linguo-cultural competence forming |
Authors: | Соломаха, А. В. Соломаха, А. В. Solomacha, А. |
Keywords: | лингвокультурная компетенция лінгвокультурна компетенція linguo-cultural competence учитель иностранного языка языковая картина мира вчитель іноземної мови мовна картина світу foreign language teacher language world view |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с |
Abstract: | У статті розглянуто теоретичні підходи до проблеми формування лінгвокультурної компетенції у майбутніх вчителів іноземної мови. Обґрунтовано необхідність певних змін у змісті філологічної та методичної підготовки цих спеціалістів. |
Description: | In the article theoretical approaches to the problem of future foreign language teachers’ linguo-cultural competence forming are viewed. The need of certain changes in the philological training content of these specialists is grounded |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20116 |
Appears in Collections: | Випуск 11 (202) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Solomacha.pdf | 237,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.