Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/20091
Title: ДО ПИТАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ТЕХНІЧНОМУ ВНЗ
Other Titles: К вопросу о профессионально- ориентированном обучении английскому языку в техническом ВУЗе.
To the Question of Professionally-Oriented Teaching English in Technical Higher Educational Establishments
Authors: Скалозуб, О. М.
Самофалова, Т. В.
Скалозуб, Е. Н.
Самофалова, Т. В.
Skalozub, O.
Samofalova, T.
Keywords: профессионально-ориентированное обучение
професійно-орієнтоване навчання, комунікативний метод, ситуативно-рольове навчання, фахова компетенція, ділова гра, проблемні ситуації, мовленнєва діяльність.
professionally-oriented teaching, communicative approach, situational rolebased learning, professional competence, role play, problem situations, speech activity
коммуникативный метод
ситуативно-ролевое обучение
профессиональная компетенция
деловая игра
проблемные ситуации
речевая деятельность
Issue Date: 2012
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 11 (202) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2012. — 351 с
Abstract: Розглянуто роль і вплив чинника ситуативно-рольового навчання на розвиток фахової компетенції студентів в процесі професійно-орієнтованого навчання за допомогою змодельованих комунікативних ситуацій на заняттях з англійської мови
Description: The authors have considered the role and influence of the factor of situational role-based learning on the development of students’ professional competence in the process of professionallyoriented teaching with the help of modeled communicative situations at the English lessons and suggested the sequence of actions in organizing the learning process as the purposeful activity of the teacher and students
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/20091
Appears in Collections:Випуск 11 (202)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skalozub.pdf237,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.