Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18843
Title: УПРАВЛІННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ СТУДЕНТІВ В ІСТОРИЧНІЙ РЕТРОСПЕКТИВІ ЯК СКЛАДОВА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ВИЩОЮ ШКОЛОЮ
Other Titles: Управление научно-исследовательской деятельностью студентов в исторической ретроспективе как составная государственного управления высшей школой.
Management of Students’ Research and Evaluation Activity іn a Historical Retrospective as a Component of State Administration of Higher School.
Authors: О. О. САМСОНОВА
Самсонова А. А.
Samsonova O.
Keywords: науково-дослідницька діяльність студентів (НДДС)
научно-исследовательская деятельность студентов (НИДС)
students’ research and evaluation activity (SREA)
історична ретроспектива
управління НДДС у системі вищої освіти
историческая ретроспектива
управление НИДС в системе высшего образования
historical retrospective view
management of SREA in the system of higher education
Issue Date: 2011
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету.
Series/Report no.: Педагогіка, психологія і соціологія;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с
Abstract: У статті здійснений історико-ретроспективний огляд розвитку науково- дослідницької діяльності студентів (НДДС) у вищих навчальних закладах України. Проаналізовані документи, що розкривають нормативну базу управління НДДС. Обґрунтовано місце НДДС у системі державного управління освітою вищої школи.
Description: The historical retrospective review of students’ research and evaluation activity (SREA) development in Ukrainian higher school is highlighted in the article. Documents exposing the normative base of SREA management are analyzed. The place of SREA in the system of state administration by formation of higher school is substantiated.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18843
Appears in Collections:Випуск 10 (193)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
samson.pdf260,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.