Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/18747
Title: | ОБУЧЕНИЕ РЕФЕРИРОВАНИЮ И АННОТИРОВАНИЮ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ЛИТЕРАТУРЫ НА ИНОСТРАННОМ ЯЗЫКЕ В ПРОЦЕССЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ ИНЖЕНЕРНЫХ КАДРОВ |
Other Titles: | Навчання реферуванню та анотуванню професійної літератури іноземною мовою в процесі професійної підготовки інженерних кадрів Teaching abstracting and annotation to future mining engineers in the process of their training |
Authors: | Е. В. ГОРБЫЛЁВА Горбильова О. В. Gorbylyova O. И. В. БОРЩ А. Е. СКИРДА Борщ І. В. Скирда А. Є. Borshch I. Skirda A. |
Keywords: | междисциплинарные связи міждисциплінарні зв’язки interdisciplinary links систематизация социокультурная компетенция структуризация информации оптимизация процесса перевода систематизация соціокультурна компетенция оптимізація процесса перекладу структуризація інформації інформатизація informatization systematization social and cultural competence optimization of interpretative process informational organization |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. |
Series/Report no.: | Педагогіка, психологія і соціологія.;Випуск 10 (193) – Донецьк: ДВНЗ «ДонНТУ», 2011. — 252 с |
Abstract: | В статье рассматриваются некоторые стадии в обучении реферированию и аннотированию профессиональных текстов, а также факторы, влияющие на степень восприятия студентами профессионально-ориентированной информации. |
Description: | Some certain stages of training to abstracting and annotation of professional texts are considered, and also, some factors influencing future engineers’ understanding of special literature are defined in this article. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/18747 |
Appears in Collections: | Випуск 10 (193) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gorbyl.pdf | 236,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.