Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17756
Title: Теоретичні засади творчого розвитку особистості: психолого-педагогічний аналіз
Authors: Мудрак, М.А.
Keywords: психолого-педагогічна література
psychological-pedagogical literature
розвиток творчого потенціалу
development of creative potential
креативність
creativity
творчість
creation
Issue Date: 2009
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009
Abstract: В статті представлено аналітичний огляд психолого-педагогічної літератури з досліджуваної проблеми. Проаналізовано сутність провідних дефініцій, науково обґрунтовано їх теоретичні засади. Відзначено існування процесу зближення та взаємозбагачення теоретико-експеримеитапьних і концептуальних підходів на шляху створення єдиної теорії розвитку творчого потенціалу; системний інтегративний особистісний підхід вважається найперспективнішим при вирішенні проблеми розвитку творчого потенціалу.
Description: In the article these is represented an analytical review of psychological and pedagogical literature from the researching problem. There have been analyzed essences of the main definitions and scientifically based their theoretical ambushes. The existence of the process of integration and mutual enrichment of the theoretic and experimental and conceptual approaches in order to compose the ultimate theory of the development of creative potential has been outlined; systematic integrative personal approach is considered to be the most prospective in consideration of the problem of creative potential development.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17756
Appears in Collections:Випуск 3(145)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mudrak.pdf82,39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.