Please use this identifier to cite or link to this item: https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17736
Title: Исторические трансформации представлений о безопасности и задачи образовательных систем
Authors: Крамер, В.
Keywords: безопасность человека
human security
информационная безопасность
information security
задачи образовательных систем
tasks of the educational systems
обеспечение жизнедеятельности
ensure viability
психологическая безопасность
psychological security
Issue Date: 2009
Publisher: ДонНТУ
Citation: Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009
Abstract: Розглядаються завдання освітніх систем, спрямовані на забезпечення інформаційної й психологічної безпеки особистості, без чого рішення завдання самоактуалізації особистості не представляється можливим, оскільки цей процес вимагає повної усвідомленості всіх аспектів життєдіяльності. Проблематика питання розглянута в історичному аспекті з урахуванням зміни наукових парадигм.
Description: The problems of educational systems directed to information and psychological security enforcement are viewed because person's self-actualization problem solving isn't possible without this aspect as long as the process of self-actualization demands full awareness of all aspects of life activity. The range of problems is considered in historical aspect taking into account scientific paradigm change.
URI: http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17736
Appears in Collections:Випуск 3(145)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kramer.pdf63,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.