Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/17736
Title: | Исторические трансформации представлений о безопасности и задачи образовательных систем |
Authors: | Крамер, В. |
Keywords: | безопасность человека human security информационная безопасность information security задачи образовательных систем tasks of the educational systems обеспечение жизнедеятельности ensure viability психологическая безопасность psychological security |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | ДонНТУ |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 3(145) - Донецьк, ДонНТУ, 2009 |
Abstract: | Розглядаються завдання освітніх систем, спрямовані на забезпечення інформаційної й психологічної безпеки особистості, без чого рішення завдання самоактуалізації особистості не представляється можливим, оскільки цей процес вимагає повної усвідомленості всіх аспектів життєдіяльності. Проблематика питання розглянута в історичному аспекті з урахуванням зміни наукових парадигм. |
Description: | The problems of educational systems directed to information and psychological security enforcement are viewed because person's self-actualization problem solving isn't possible without this aspect as long as the process of self-actualization demands full awareness of all aspects of life activity. The range of problems is considered in historical aspect taking into account scientific paradigm change. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/17736 |
Appears in Collections: | Випуск 3(145) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kramer.pdf | 63,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.