Please use this identifier to cite or link to this item:
https://ea.donntu.edu.ua/jspui/handle/123456789/16608
Title: | САМОАКТУАЛИЗАЦИЯ НАЧИНАЮЩЕГО СПЕЦИАЛИСТА- ФИЛОЛОГА В ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ: ПЕРСПЕКТИВИ, ПРОБЛЕМИ И ВОЗМОЖНОСТИ ИХ РАЗРЕШЕНИЯ. |
Authors: | Санжарова, Г. Ф. Горлова, Е. В. |
Keywords: | творчий саморозвиток creative self психологічні передумови самоактуалізація особистості self-actualization psychological conditions |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Донецький національний технічний університет |
Citation: | Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія: педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 4(146) - Донецьк, ДонНТУ, 2009 |
Abstract: | In this article the structure, the essentiality and the content of creative self-development of philology students in the process of professional education and self-education are considered. Principal attention has been given to the anlysis of social and organizational, psychological and pedagogical conditions in realization of future foreign language teachers’ potential. Development of contemporary technologies and rulers of pedagogical influence on process of the selfactualization of personality in professionaly focused foreing language training have also been deeply analyzed. |
Description: | Статтю присвячено висвітленню структури, суті і змісту творчого саморозвитку студентів-фтологів шляхом освіти та самоосвіти. В роботі аналізуються суспільно-організаційні та психолого-педагогічні передумови реалізації творчого потенціалу майбутніх викладачів іноземних мов. Також предметом розгляду є сучасні технології педагогічного впливу на процеси самоактуаяізації особистості при набутті фахової освіти з іноземних мов. |
URI: | http://ea.donntu.edu.ua/handle/123456789/16608 |
Appears in Collections: | Випуск 4(146) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sangarova.pdf | 68,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.